Ak by išlo len o to, že majiteľ veľkého auta, potrebuje dávať ostentatívne najavo, že on na to má, tak nech sa páči. Problém je však v tom, že agresívny hlupák vo veľkom aute je nebezpečný pre ostatných. O to viac, že väčšinou má dojem, že on je na ceste pánom. A v konečnom dôsledku to aj platí. Pri zrážke s terénnym autom totiž tí druhí nemajú najmenšiu šancu.
A to už ani nehovoriac o tom, že drvivá väčšina majiteľov týchto áut ich ani nepoužíva na ich pôvodný účel – teda jazdu v teréne. Slečny spoločníčky a chlapci s hrubými krkmi nimi zväčša jazdia po mestách, kde vzhľadom na svoj výkon a nebezpečnosť a aj na to, kto je za ich volantom, vôbec nepatria.
Keby nestačili len tieto argumenty, je tu ešte aj ďalší – ekologický, keďže oproti ostatným autám produkujú aj viac emisií.
Inšpiráciou nám v tomto smere môže byť Dánsko, kde na to idú úplne inak. Motoristi pri kúpe auta platia tzv. registračnú daň, ktorá pri drahších typoch (už od 10 600 eur) predstavuje až 180 % z ceny vozidla. Po krajine tak jazdia zväčša malé, a tak aj ekologickejšie autá a zároveň sa prudko znižuje pravdepodobnosť, že do vás vpáli čerstvá držiteľka vodičského na obrovskom tereniaku…