Ako sa robí problém

Keby chcela Všeobecná zdravotná poisťovňa zmodernizovať systém nástupu svojich poistencov do nemocnice na plánovanú operáciu či liečbu, popritom ho kontrolovať účinnejšie ako doteraz a možno aj trocha peňazí ušetriť, bolo by to v poriadku.

07.09.2014 22:00
debata (3)

Taký je európsky trend. Napokon jej konkurenčná firma to v slovenských podmienkach úspešne zaviedla už pred desiatimi rokmi. Aj keď je ohľadom počtu starších a zdravotne problematickejších klientov menšia.

Prvé dva mesiace s novými pravidlami, keď už o tom, kedy a či vôbec má byť chorý hospitalizovaný, nerozhoduje iba príslušný lekár alebo odborný tím, no konečné slovo už povie ktosi kompetentný zo VšZP, však vnášajú do celého procesu chaos. Neraz sa stalo, že pripravený pacient prišiel s kufríkom do zdravotného zariadenia a odtiaľ ho museli vyšikovať: Žiaľ, poisťovňa vás ešte neodsúhlasila…

Iste, netýka sa to akútnych prípadov, ale aj tak. Chorému nepridá na duševnej pohode pocit, že sa všetko na neurčito odkladá. A keď vo VšZP padne rozhodnutie až po dvoch týždňoch, bude musieť zase absolvovať predoperačné vyšetrenia. A tie sa zase budú hradiť len z kasy zdravotnej poisťovne. Pre nemocnice odďaľovanie termínov okrem administratívnej záťaže prináša aj finančné straty.

Ak teda v najväčšej zdravotnej poisťovni v tejto veci urobili prvý krok, mali by na základe získaných skúseností urobiť aj druhý i s korekciami. Štrnásť dní na vyjadrenie, či súhlasí s konkrétnou hospitalizáciou, je určite pridlho. Ak sú v Dôvere schopní na to revízni lekári zareagovať online do troch dní, nemal by to byť pri súčasnej technike a počte zamestnancov problém ani vo VšZP.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Všeobecná zdravotná poisťovňa