Procházkov startup

Ak mal Radoslav Procházka pred rokom predstavu, že svoj úspech v prezidentských voľbách zužitkuje ako líder novej strany, tak musí byť sklamaný.

24.07.2015 22:00
debata (20)

Strana Sieť zamrzla niekde na 10 percentách a zatiaľ nič nenasvedčuje, že dôjde k zásadnejšiemu preskupeniu hlasov.

Keďže doterajšie výsledky nie sú podľa jeho predstáv, asi mu už došlo, že parlamentné voľby nie sú plebiscitom o Ficovi, čo prezidentské voľby boli. Takže tých 403-tisíc voličov a 21,2 percenta zostane zaknihovaných v štatistikách a Procházka bude môcť ďalej snívať o tom, že len on môže byť pravicovým vyzývateľom Smeru.

Aj keď sa Sieť už tri mesiace snaží zahrievať voličov bilboardovou kampaňou, je veľmi otázne, nakoľko je takýto spôsob komunikácie efektívny, lebo niet nad osobný kontakt. Navyše, stojí nemalé peniaze.

Procházka síce môže vyhlasovať, že zdroje na financovanie Siete sú „čisté ako slza“, jeho predchádzajúci pokus s „bločkami 50 na 50“, však stále vrhá tieň pochybností, do akej miery je iný oproti „starým“ politikom, od ktorých sa tak úporne snaží odlíšiť.

A potom je tu neúprosná matematika. Banka síce Procházkovi dala 1,8 milióna eur, čo je však samo osebe zvláštne, lebo bežného podnikateľa by s takýmto rizikovým startupom vyhodili. Navyše, medzi vloženými prostriedkami do kampane a výsledkom neexistuje žiadna priama úmera. Napr. v predchádzajúcich voľbách SDKÚ dalo na kampaň viac ako 2 milióny eur, no získalo iba 6,09 percenta (155 744 hlasov) a naopak, KDH s polovičnými nákladmi až 8,82 percenta (225 361). Z Procházkovho startupu sa tak poľahky môže stať nedobytný úver, ak však, samozrejme, nemá iné zdroje financovania a celá pôžička nie je iba maskovacím manévrom…

© Autorské práva vyhradené

20 debata chyba
Viac na túto tému: #Radoslav Procházka #Sieť