Prekvapenia kampane

Prezidentská kampaň zhasla bez veľkých prekvapení. Ani Gašparovič, ani Radičová nepodnikli - a nepovedali - nič zaujímavé. A skončili tam, kde začali.

19.03.2009 04:06
kampaň, prezidentské voľby, Radičová, Gašparovič Foto:
Kým prezidentská kandidátka Iveta Radičová stavila na bilbordy so známymi osobnosťami, Ivan Gašparovič láka voličov po boku s politikmi koalície.
debata

O niečo lepšie to vyzerá s malými prekvapeniami. Áno, kampaň predsa len priniesla prekvapenia. Malé, ale zaujímavé. Jedným z nich je úspech Františka Mikloška. Pred kampaňou začínal pod čiarou. A po kampani skončil na treťom mieste. Odstavil aj Mečiarovho Melníka, aj Martinákovú, vystuženú kampaňou v Kmotríkovej TA3. Preskočil ich bez podpory veľkej strany, marketingových mágov, médií, sponzorov… Celkom „nemoderne“.

Mikloško totiž ponúkol to, čo všetci ostatní kandidáti zanedbali – kritiku. Kritiku prezidenta, vlády, Mečiara… a ich pochybnej minulosti. Mikloško vlastne suploval to, čo mala robiť – a nerobila – Radičová. Provokoval prispaté svedomie Gašparoviča. Kládol nepríjemné, ale dôležité otázky. Namierené na charakter. A rozbíjal poveru, že Gašparovič „nič nepokazil“.
Pokazil. A najväčším prekvapením kampane je, že sa o tom tak málo hovorilo.

debata chyba