Tristné pochody politickej omladiny

04.07.2020 10:00

Všetkých spoluobčanov prestrašilo, že sa práve v období zásadného víťazstva nad COVID-19 významný politický subjekt rozhoduje, či odíde, alebo neodíde z vlády. Problém spočíva v tom, že to nie sú úplne plané úvahy, lebo ide o fakticky o všetko.

Teda na prvý pohľad sú to iba diplomovky a bakalárske práce, ktoré v poslednom čase vytvárajú nezriedka aj najvyšší ústavní činitelia. Neraz vraj len o čosi neskôr ako iné, navlas rovnaké práce ich bezprostredných predchodcov. Ide vlastne o akési akademické taľafatky, ktorým v období rúcajúcej sa svetovej ekonomiky vôbec treba venovať väčšiu pozornosť.

V podstate vláda a jej blízke štruktúry stoja pred dôležitou politickou úlohou – presvedčiť tých, čo si myslia, že sa štúdiu hodno venovať, na perspektívne a životodarné opačné krédo – nehodno! Bez poriadneho a statočného politického subjektu totiž nemožno, teda aspoň navonok, robiť dobrú politiku alebo takúto bohumilú činnosť dosť dobre predstierať.

Bez vhodného a primeraného predstierania dobrej politiky nijaká politika v zásade vôbec nie je možná. Tu ide o axiómu a nijaká odchýlka od nej nie je prípustná. Každý už tuší, že sa tu v podstate bijú dva princípy.

Prvý hlásajú politické sily, ktoré sa domnievajú, že vzdelanie sa dá dnes dosiahnuť úplne bez vedomostí. Mozgy mladých ľudí sú zaplnené napríklad zbytočnými menami básnikov či matematickými rovnicami. Zo vzácnej sivej hmoty sa tým vytvára fakticky bezmocná fašírka.

Bez týchto vedomostí by sa uvoľnila obrovská premýšľavá sila obyvateľstva, ba aj jeho principiálna rovnosť práve v tejto oblasti. Hocikto by dokázal vytvoriť akúkoľvek prácu, úlohu, projekt, riešenie. Odpísal by ich kedykoľvek z iných prác, úloh a riešení.

Druhú, o niečo rýchlejšiu, cestu by predstavovalo všeobecné odňatie titulov. To by všetkých primalo k premýšľaniu o tom, prečo boli takí sprostí a vôbec išli študovať. Je takmer isté, že v oboch prípadoch by sa preukázala zbytočnosť vzdelania s doteraz nepoznanou naliehavou intenzitou.

O niekoľko rokov by školský systém isto vykazoval finančné prebytky. Školstvo by rýchlo a účinne nahradili vládne noviny a zábavné programy s početnými vládnymi zabávačmi.

Nezaznamenal som, že by politici nateraz predostreli iný pohľad či plán. Ba ani tie partaje, ktoré sa azda v ďalšej vlne do vlády iba chystajú. Ide teda vlastne o to, aby sa školstvo v budúcnosti stalo skutočne kvalitným. To iste nebude veľký problém, aj keby prípadne už vôbec nebolo.

Odnímanie titulov uľahčí cestu ku kvalite vzdelania v miere, ktorú sme doteraz nepoznali. Zvlášť dojímavé sú v tejto súvislosti obavy o osud členov budúcich komisií, ktoré budú tituly odoberať. Rozzúrení bývalí akademici sú totiž schopní všetkého!

Ospravedlňujem sa čitateľom, ak pôsobím na základe dostupných názorov trochu zmätene. Veď ako hovoril český aforista Gabriel Laub: „Nemá zmysel vynájsť liek proti hlúposti. Hlupáci si nenechajú ničiť kariéru.“

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#titul #Sme rodina #školstvo #diplomová práca #Boris Kollár
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku