Dúhová automobilka Škoda

Automobilka Škoda sa rozhodla pre dúhové logo, ktorým upozorňuje na svoju oficiálnu podporu festivalu Prague Pride. Nie je jasné, či najväčšia automobilka v Česku, ktorá patrí do nemeckého koncernu Volkswagen, vyšla v ústrety svojim LGBTQ+ zamestnancom, alebo či nápad podporovať akciu štvorpercentnej minority prišiel z PR oddelenia, alebo z marketingu.

11.08.2022 16:00
debata (26)

Isté je, že dúhové logo už má i BMW, Mercedes, Fiat, Renault, Ford, Nissan, Volvo a vlastne je problém nájsť automobilku, ktorá ešte na vlnu LGBTQ+ podpory nenaskočila. Z obchodného hľadiska teda o veľký problém nejde, kto má záujem kúpiť si škodovku, dúhové logo ho asi neodradí, a kto o škodovku záujem nemá, kvôli dúhovému logu sa pre ňu nerozhodne.

Dúhový trend možno v automobilkách presadili personalisti, ktorí majú záujem na rozvoji diverzity a inklúzie na pracovisku, ale rovnako je možné, že LGBTQ+ ľudí na pozíciách, kde sa prijímajú strategické rozhodnutia, už je oveľa viac než štyri percentá. Podobné to, mimochodom, môže byť aj so strategickým rozhodnutím preferovať elektromobilitu, keď rozhodovanie majú v rukách manažéri, pre zmenu zelení.

Pracovníci Škody auto, ktorí sa ako zamestnanecká skupina chystajú hrdo pochodovať Prahou v radostnej LGBTQ+ spoločnosti, budú podľa členky predstavenstva Maren Gräf „jasným príkladom proti homofóbii, sociálnemu vylúčeniu a zámernému prehliadaniu“. Automobilka má, samozrejme, aj iné problémy, pre ktoré sa môžu jej zamestnanci čoskoro zúčastniť pochodov proti nezamestnanosti, drahote a chudobe. Globalizované automobilky už autá nedokážu vyrobiť, ale iba zmontovať. A k tomu treba mať dobré vzťahy s Čínou, ktorá drží pod krkom Taiwan s jeho faktickým monopolom na čipy.

Záujem o minority, ich ochranu, pozitívnu prezentáciu a pozitívnu diskrimináciu (čiže o ich zvýhodňovanie), je trend, za ktorý vďačíme režimu liberálnej demokracie. Nevieme však spoľahlivo určiť, či spoločnosť k riešeniu LGBTQ+ problematiky prirodzene dospela, alebo či ide o módnu vlnu, v situácii, keď to vyzeralo, že všetky existenčné problémy sú vyriešené a tak si treba, aby bolo čo riešiť, vymyslieť problémy alternatívne, náhradné.

Odpoveď nám zrejme dá už blízka budúcnosť, keď sa pozornosť spoločnosti obráti k otázkam, ako sa najesť, ohriať, ako si nájsť platenú prácu a udržať strechu nad hlavou. Tieto otázky sa, mimochodom, stanú prioritou aj pre štvorpercentnú minoritu. Budúcnosť, ktorá sa pred nami ukazuje, bude sotva dúhová alebo zelená. Ak máme mať vôbec nejakú budúcnosť, politická agenda sa bude radikálne meniť.

Pre LGBTQ+ ľudí znamená reálne hroziaci kolaps globalizácie, že prestanú byť zaujímaví, že prídu o publicitu. S tým sa však dá žiť. Problém diskriminácie tu zostane, ibaže sa diskriminácii nebudú brániť sexuálne menšiny, ale chudobná väčšina, ktorá sa bude čoraz radikálnejšie vymedzovať voči privilegovanej menšine bohatých. Genderová problematika jednoducho uvoľní priestor problematike sociálnej. Na dúhové logá politicky korektných automobiliek nebudú zvedaví ani LGBTQ+.

© Autorské práva vyhradené

26 debata chyba
Viac na túto tému: #globalizácia #elektromobilita #sociálna priepasť #LGBTI+