Dôvodom bolo aj podporenie výraznejšieho poskytovania úverov. Podmienky na trhu sa však zmenili a banky začali pred rokom poriadne zarábať na čoraz väčších rozdieloch v úročení vkladov a úverov. Nové úvery zdraželi a dnes už úroky z úverov vo výške 8 % nie sú žiadnou zvláštnosťou.
Na zavedenie či obnovenie bankového odvodu sa malo preto myslieť už skôr. Teraz už iba ideme chytať psa za chvost, pretože bankám začínajú rásť náklady v podobe úrokov vyplácaných sporiteľom a tiež pre osekanie inkasovaných úrokov za odkladanie prebytočnej likvidity dočasne nevyužitých peňažných zdrojov v centrálnej banke.
Domáce banky sa snažia čo najviac klientov odradiť od osobnej návštevy svojich pobočiek. Tlak vyvíjajú najmä na využívanie mobilných aplikácií tak, aby ušetrili na zasielaní autorizačných esemesiek. Notifikácie zasielaním SMS správ pri autorizácii platieb cez internet a pri samotnom prihlasovaní sa do internetového bankovníctva postupne spoplatňujú.
To vyvoláva kritiku najmä starších klientov, ktorí síce využívajú internetové bankovníctvo, ale z osobných dôvodov nechcú prejsť na využívanie mobilných aplikácií. Niektoré z nich preto spoplatnenie SMS správ nebudú zavádzať pre seniorov, hoci za túto službu musia niesť určité náklady účtované mobilnými operátormi.
Druhým dôvodom presmerovania klientov do mobilného bankovníctva je kybernetická bezpečnosť. Niektoré medializované správy uvádzajú, že väčšina kybernetických útokov sa v uplynulých rokoch uskutočnila práve prostredníctvom potvrdzovacích SMS správ pri prihlasovaní do internetového bankovníctva. Na prihlásenie pritom stačí vedieť prihlasovacie meno, heslo a potvrdzovacia SMS. Niektoré banky preto z obozretnosti požadujú napríklad ešte uvedenie dátumu narodenia, alebo iný údaj, ktorý hackerovi má sťažiť dostať sa na účet klienta a odcudziť mu z neho finančné prostriedky.
Strach pred vykradnutím bankového účtu vedie starších klientov k tomu, aby bankové služby v zotrvačnosti doterajšej praxe naďalej využívali v pobočke. Za zasielanie papierových výpisov z účtu prakticky všetky banky výrazne zvyšujú poplatky, nezriedka až na päť eur mesačne. Tento poplatok nie je obvykle súčasťou paušálneho balíčka za vedenie účtu seniora.
Strach pred digitalizáciou finančných služieb je luxusom, ktorý robí prievan na účte každého klienta banky, ktorý nekráča s dobou. Osobná obsluha klienta v pobočke banky tak bude pre bežného klienta luxusom.
Z pohľadu kybernetickej bezpečnosti sa čoraz viac dostáva do popredia autorizácia prostredníctvom biometrie, ktorú hackeri nedokážu tak ľahko prekonať. V prípade neoprávnených transakcií platobnou kartou sa majitelia účtov v EÚ aspoň čiastočne môžu spoľahnúť na legislatívnu ochranu spotrebiteľa. Pokiaľ boli pri platbe platobnou kartou obozretní, majú nárok z neoprávnenej transakcie kartou na náhradu škody od banky po odpočte spoluúčasti klienta 50 eur.