Boli i také časy, keď deti v zime museli do školskej pece priniesť po polienku a sliepňali pri sviečkach. A tiež sa tam už nevrátime. Nárast počtu prvákov v triedach, ktoré pripravuje rezort školstva, by bol tiež takým krokom späť.
Už tri desaťročia sa hovorí o nevyhnutnosti znižovať stavy v triedach (to sa čiastočne podarilo) a o individuálnejšom prístupe učiteľov k žiakom (ako kde). Prvý pokus o opak sa pedagogickej obci podarilo pred rokom odraziť. Teraz ministerstvo hovorí o kompromise. Namiesto 22 má byť v triedach 25 prváčikov, no „v odôvodnených prípadoch“ až 28!
Kvalitu vyučovania to určite nezvýši. Argumenty o potrebnom vyrovnaní s počtami detí v ďalších ročníkoch sotva obstoja. To sa na začiatku druhého ročníka vždy jedna trieda v meste rozdelí po troch žiakoch, aby ďalších šesť tried dosiahlo požadovaný plný stav? Nezmyselné šetrenie na nesprávnom mieste…
To, že pribúdajú problematické deti, je známa vec. Žijeme v uponáhľanej dobe? Rodičia dôraznejšie nepripúšťajú alternatívu osobitnej výchovy? Možno, ale potom treba zamestnať viac asistentov, špeciálnych pedagógov a psychológov. Vyžadovalo by si to však viac peňazí. A tak by sme stáli pred tou istou otázkou ako teraz. Tak prečo to meniť?