Pritom nemusí ísť o dajaký záväzok voličom, ktorý by si vyžadoval horibilné sumy zo štátneho rozpočtu. Stačí napríklad jednoduchý prísľub – zverejnenie čísla priamej telefónnej linky na prezidenta.
To, že chce byť Andrej Kiska v užšom kontakte s občanmi, je nepochybne chvályhodné. Nemusí chodiť ako jeho predchodca na hokejové zápasy či automobilové preteky. Môže viac využívať filiálky svojho úradu v Košiciach a Banskej Bystrici alebo mu hádam protokolisti vedia upraviť nabitý pracovný harmonogram tak, aby prijímal viac neoficiálnych hostí a delegácií. Ale priame rozhovory s každým, kto si zmyslí zavolať do Grasalkovičovho paláca? Povedzme trikrát do týždňa celú hodinu by hlava štátu dvíhala slúchadlo, keď jej ktokoľvek zazvoní.
Marketing-nemarketing, nech je piár politika akokoľvek dopredu premyslená, od začiatku bolo jasné, že Kiska dáva voličom nereálny sľub. Zrejme si to teraz uvedomuje, a tak mu neostáva nič iné ako slovné vykrúcačky o kapacitných dôvodoch… Nuž niekedy je menej viac, aj pokiaľ ide o predvolebný populizmus.