Telefónny populizmus

Keď uchádzač o vysokú štátnu funkciu vo volebnej kampani rozdáva priveľa sľubov, pritom takých, čo sa síce niektorým ľuďom môžu páčiť, ale nedajú sa splniť, zamotáva sa do vlastných pavučín. Najmä ak vo voľbách vyhrá.

06.08.2014 22:00
debata (5)

Pritom nemusí ísť o dajaký záväzok voličom, ktorý by si vyžadoval horibilné sumy zo štátneho rozpočtu. Stačí napríklad jednoduchý prísľub – zverejnenie čísla priamej telefónnej linky na prezidenta.

To, že chce byť Andrej Kiska v užšom kontakte s občanmi, je nepochybne chvályhodné. Nemusí chodiť ako jeho predchodca na hokejové zápasy či automobilové preteky. Môže viac využívať filiálky svojho úradu v Košiciach a Banskej Bystrici alebo mu hádam protokolisti vedia upraviť nabitý pracovný harmonogram tak, aby prijímal viac neoficiálnych hostí a delegácií. Ale priame rozhovory s každým, kto si zmyslí zavolať do Grasalkovičovho paláca? Povedzme trikrát do týždňa celú hodinu by hlava štátu dvíhala slúchadlo, keď jej ktokoľvek zazvoní.

Marketing-nemarketing, nech je piár politika akokoľvek dopredu premyslená, od začiatku bolo jasné, že Kiska dáva voličom nereálny sľub. Zrejme si to teraz uvedomuje, a tak mu neostáva nič iné ako slovné vykrúcačky o kapacitných dôvodoch… Nuž niekedy je menej viac, aj pokiaľ ide o predvolebný populizmus.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #voľby #volebná kampaň #telefón #Andrej Kiska #marketing