Oľanizovaná kampaň

Reštart politickej strany je reštart ako každý iný. Používa sa, keď nejakej strane, ako sa hovorí, na križovatke skapal motor.

19.07.2015 15:00
debata

Problém však nastáva, keď v tej strane, tiež ako sa hovorí, skapal pes. Tam už pretáčanie štartéra nepomôže. Ani bilbordová kampaň.

Na druhej strane, čo má taký Pavol Frešo robiť? Je čoraz zrejmejšie, že parlamentné voľby 2016 budú posledné voľby, v ktorých sa SDKÚ pokúsi dostať do parlamentu. Na ďalšie riadne voľby v roku 2020 už sotva bude mať energiu a peniaze. A tak sa druhý a zároveň najskôr aj posledný predseda niekdajšej vlajkovej lode slovenskej občianskej pravice pokúša kráčať debaklu v ústrety aspoň so zdvihnutou hlavou.

Prečítajte si článok: Zúfalá strana, zúfalá kampaň

Jeho bilbordová kampaň obsahuje iba jedno jediné posolstvo – má nás presvedčiť, že ešte stále existujú politici, ktorí sa k tejto strane hlásia. Keby sme nevedeli, o akú stranu ide, podobala by sa na kampane tých čudných zoskupení, ktoré sa každé štyri roky objavia odnikiaľ a odídu nikam. Akurát medzitým stihnú minúť peniaze na kalenie predvolebnej vody, čo je obyčajne aj jediný dôvod ich existencie.

Smer svoju hlavnú pozornosť zameria celkom logicky na Radoslava Procházku, ktorý sa v prieskumoch dlhodobo drží na čele opozičného pelotónu.

TIP, 99 percent, SDĽ (nie tá pôvodná – tá podvodná)… vždy sa ich nájde dosť na to, aby zviedli nejaké percento voličov, ktorí majú pocit, že síce nemajú koho voliť, ale zato voliť musia, a tak stavia na „nové tváre“. Do tejto kategórie môžeme smelo zaradiť aj Šancu, ktorá sa nás o nových tvárach pokúša presviedčať po tom, čo si exposlanec SDKÚ Novotný oholil fúziky.

Jedno sa o nadchádzajúcej predvolebnej kampani dá povedať už teraz. Podľa všetkého bude ešte viac oľanizovaná ako doteraz. Voľby 2012 mali aspoň silné záchytné body v čerstvom škandále Gorily a v čerstvej skúsenosti pádu vlády Ivety Radičovej. Čo bude silným bodom volieb 2016?

Programová konfrontácia so Smerom Roberta Fica? Sotva. Napokon, čo už bude konzervatívna pravica kritizovať na úspornej politike Ficovho kabinetu v mene finančnej konsolidácie, alebo na jeho postojoch k utečencom, k sexuálnym menšinám či ku Grécku? Nuž a občianska pravica, to je okrem komatóznej SDKÚ už len čoraz extrémnejšia partia Richarda Sulíka či bezobsažní fešáčikovia zo Skoku.

Samotný Fico zrejme nebude mať dôvod zamerať svoju kampaň proti KDH či Mostu. To sú súperi, s ktorými už Smer dávno vie, na čom je: percentuálne aj programovo. Hlavnú pozornosť zameria preto celkom logicky na Radoslava Procházku, ktorý sa v prieskumoch dlhodobo drží na čele opozičného pelotónu.

Akurát že v hlboko oľanizovanom prostredí, v ktorom sa politici už ani nenamáhajú predstierať, že pracujú na nejakom programe, bude kampaň vyzerať tak, akoby ju celú pripravoval Matovič s Lipšicom. Vzduchom budú lietať silné slová o tom, kto je na Slovensku veľký, väčší, najväčší zlodej.

Alebo aspoň také akcie, akou je Ficov útok na Procházku cez svadbu spred dvadsiatich rokov. Čo je „dôkaz“ asi takého kalibru, ako keď Ficovi predhadzovali, že novým generálnym prokurátorom sa z vôle Smeru stal jeho niekdajší spolužiak.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #volebná kampaň #parlamentné voľby