Veľký úlovok

Útoky na klientov bánk, keď sa od nich niekto pokúšal vylákať heslo k účtom, aby získal prístup do ich elektronického bankovníctva a následne im ukradol peniaze, žiaľ, nie sú žiadnou novinkou. Stačí falošná internetová stránka, ktorá vyzerá ako presná kópia tej oficiálnej. Ak však používateľ na falošnej stránke zadá svoje údaje, podvodník sa vďaka nim môže dostať k jeho účtu.

24.08.2015 07:00
debata

Problémy s tzv. phishingom už mali viaceré slovenské banky, preto všetkých nabádajú k obozretnosti, lebo niektoré prípady vznikli vyslovene pre nedbanlivosť klientov, ktorí nemali poriadne zabezpečený počítač. Ani v jednom prípade sa však podvodníkom nepodarilo jednorazovo vylákať takú sumu, akú minulý týždeň zaslalo nevedno komu Metodicko-pedagogické centrum. S takmer pol miliónom eur táto inštitúcia spadajúca pod ministerstvo školstva tromfla úplne všetkých.

Celá záležitosť vyvoláva značné pochybnosti. Otázne je, či to bolo naozaj nevedome, lebo dnes už každý človek narábajúci s financiami vie, resp. by mal vedieť, že citlivé informácie ako napríklad číslo účtu, prihlasovacie alebo osobné údaje sa nikdy nezasielajú len tak e-mailom. Takže aj nové číslo účtu obchodného partnera malo byť preverené, keďže nebolo zaslané písomnou formou, a až následne mala byť naň prevedená spomínaná suma.

V prípade, že išlo „len“ o neznalosť, svedčí to o „profesionalite“ zamestnancov inštitúcie, ktorá má hneď niekoľko finančných manažérov. Tak či onak, ak sa peniaze nepodarí získať späť, budú mať námet na premýšľanie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #banky #krádež #phishing