VW – dvojaký prístup

Značka Made in Germany bola dlho garanciou kvality. Škandál automobilky Volkswagen, ktorá do dieselových áut montovala softvér manipulujúci údaje pri emisných kontrolách, nielenže poškodil imidž tejto značky, ale otriasol aj dôverou zákazníkov. Firma sa už len z tohto dôvodu musí snažiť dať veci do poriadku.

26.10.2015 13:00
debata (6)

Lenže ako? Skontrolovať 11 miliónov dieselov VW, ktoré jazdia po celom svete, je takmer nadľudský výkon. Povedzme, že v „puntičkárskom“ Nemecku bude zvolávacia akcia úspešná a do servisov príde na kontrolu 2,4 milióna dotknutých áut.

Ako to však pravdepodobne dopadne inde, naznačuje prístup slovenských inštitúcií, ktoré v celej kauze zaujali pozíciu mŕtveho chrobáka. Ak z našich ciest nehodlá poslať preč autá s podvodným softvérom ani ministerstvo dopravy, ani polícia, ani rezort životného prostredia či automobilový zväz, tak sa len ťažko dá očakávať, že to dobrovoľne začnú riešiť majitelia áut s motormi EA 189.

Vzhľadom na to, že mnohí si dali svoje dieselové autá „vylepšiť“ tak, že z nich odmontovali filter pevných častíc, bolo by naivné si myslieť, že si teraz dobrovoľne zvýšia spotrebu, resp. znížia výkon motora.

Áno, je tu jedna možnosť – veľká policajná akcia, ktorá by kontrolovala každé jedno auto VW s dieselovým motorom TDI EA 189. Tá je však pri všeobecnej ľahostajnosti k životnému prostrediu skôr z roviny sci-fi.

S najväčšou pravdepodobnosťou sa to celé skočí tak, že VW na domácej pôde a v Spojených štátoch podstúpi kontroly, aby očistila svoje meno, lebo musí. Inde, kde skôr prevláda alibizmus (autá predsa prešli homologáciou, tak je predsa všetko O.K.), sa všetko zahrá to stratena.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #autá #Nemecko #Volkswagen