Producentom sa to, pochopiteľne, nepáči, ale fakt je fakt. Postupne prijímané opatrenia prinášajú svoje ovocie. Všeobecne v Európe aj na Slovensku z roka na rok počty fajčiarov klesajú. Došlo i k etickému zlomu, rozšafne sediaci džentlmen s cigarou v ústach či elegantná dáma bafkajúca z cigaretovej špičky prestali byť „in“. Spoločnosť preberá iné idoly. Hádam raz príde čas, keď produkcia cigariet už nebude prinášať vysoké zisky a aj štát uprednostní zdravé populácie občanov pred tučnými príjmami zo spotrebnej dane z tabaku.
Štatistiky o vážnych zdravotných komplikáciách spôsobených fajčením, osobitne viacerých druhov rakoviny, sú však naďalej neúprosné. Navyše ťažisko „nainfikovaných“ nikotínom sa presúva do čoraz nižších vekových vrstiev. Každý druhý slovenský stredoškolák má skúsenosti s aktívnym fajčením! Práve na mladú generáciu treba sústrediť celoeurópsku kampaň. Ak odborníci tvrdia, že odstrašujúce kresby na škatuľkách zapôsobia najmä na tínedžerov, potom je to správne rozhodnutie EÚ.
Teraz ide o to, aby sa zvolila čo najvhodnejšia frekvencia výmeny týchto „škaredých“ obrázkov, lebo ako sa hovorí, človek si zvykne na všetko, aj na smrť. A v tomto prípade to, žiaľ, nemusí byť ďaleko od pravdy.