Politika a diaľnice

Minister dopravy by ani nemusela byť politicky volená osoba. Lepšie by bolo, aby to bol odborník. Doprava je o intenzitách využívania ciest, vlakov, autobusov. Ak niekde chýba diaľnica a doprava je naozaj neúnosná, cestu treba naprojektovať a postaviť.

16.10.2016 20:00
debata (2)

Peňazí na diaľnice je v rozpočte dosť, len chýbajú projekty. Treba si stanoviť priority a ísť za nimi. Namiesto toho má diaľničná spoločnosť na webe nereálne termíny výstavby. Vyzerá to, ako keby výstavba nemala pána. Príde jeden politik a začne pýtať peniaze na projektovanie diaľnice pri Banskej Bystrici, jeho nástupca zase chce tunel Karpaty pri Bratislave, potom je v prioritách Orava a Šariš a obratom sa zrazu viac hovorí o juhu Slovenska.

Každý úsek by mal mať podľa intenzity dopravy svoju prioritu a podľa toho treba rozdeľovať peniaze na projekty a stanoviť aj reálne termíny dostavby. Ministersvo financií by možno aj rado pridelilo voľné finančné zdroje na výstavbu ciest, ale keď viazne projektovanie, tak potom viaznu aj financie. Nateraz sú v štátnej kase zdroje na investície, keďže plán mať rozpočtový prebytok je pri súčasných daňových príjmoch plne reálny.

Nový minister dopravy hovorí, že zdedil zanedbanú prípravu výstavby diaľnic. Takže kontinuita nie je opäť žiadna? Bez projektov a vykúpených pozemkov sa stavať nedá. Priority však musia vychádzať z dopravnej situácie v regióne, a nie ísť podľa regiónov, kde majú politici viac voličov.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #minister dopravy