Polovičaté riešenia

V diskusiách o tom, čo by mali byť priority štátu, často zaznieva argument, že „utopiť milióny v betóne“ je nezmysel, a namiesto toho by sme mali peniaze investovať inde, napríklad do školstva.

12.03.2017 16:00
debata (10)

Nik nepochybuje o význame vzdelania pre rozvoj krajiny, no skúsme obyvateľom Oravy, kde pre poškodený most pri Nižnej hrozí dopravný kolaps, vysvetliť, že jeho oprava je zbytočná, respektíve že ich región, ktorým prechádza tranzitná doprava, nepotrebuje R3 v plnom profile. Spýtajme sa obyvateľov Turca, ktorým panelový „tankodróm“ už roky ničí autá, čo si myslia o „miliónoch utopených v betóne“. Nehovoriac o všetkých tých ľuďoch z malých obcí, v ktorých cesty neboli dimenzované na kamiónovú dopravu a ich domy sa otriasajú v základoch vždy, keď popri nich prechádzajú ťažké nákladiaky…

Pre odkladanie potrebných rekonštrukcií ciest, pomalú výstavbu diaľnic a rastúcu intenzitu dopravy sme sa dostali do bodu, keď je dopravná situácia na Slovensku neudržateľná. V ideálnom svete by sme všetkým tým poľským, tureckým či iným kamiónom jednoducho zakázali vstup na naše územie, ľudom prikázali jazdiť vlakmi a bol by pokoj. Lenže žijeme v reálnom svete. A tak je nutné cesty stavať i opravovať.

A keď už stavať, tak poriadne, lebo diaľnica v polovičnom profile nie je žiadna diaľnica, je to len obyčajná dvojprúdová cesta, ktorá jednak nie je bezpečná, ľudia na nej neušetria čas a štát peniaze.

Diaľnice v polovičnom profile sú jednoducho polovičaté riešenia, a ako vieme z iných oblastí, takéto riešenia sú najhoršie. Aj v tomto prípade platí, že nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť lacné veci…

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #cesty #diaľničná infraštruktúra