Volkswagen však nebol jediný, kto sa dostal do podozrenia. Polícia začala preverovať napríklad automobilky Opel, Mercedes alebo Fiat.
Na jednej strane sú automobilky, ktoré si nekalými praktikami zvyšovali zisky a obchádzali prísne emisné normy. Na druhej strane sú zákazníci, ktorí si vyberajú svoje budúce autá aj na základe spotreby uvedenej v katalógu.
Po prevalení škandálov sa zistilo, že auto, ktoré malo v katalógu uvedenú spotrebu medzi 4 a 4,5 litra na sto kilometrov, malo v reálnej doprave spotrebu vyššiu aj o viac ako dva litre, čo zvýšilo náklady, ale aj vypustené emisie.
Podľa expertných odhadov najviac zavádzal pri udávaní spotreby Mercedes. Reálna spotreba ním predstaveného hybridu bola o dvesto percent vyššia ako v katalógu.
Sklamaní zákazníci a znečistené ovzdušie nenechali chladnou ani Európsku úniu, ktorá sa rozhodla konať. Motory sa po novom nebudú testovať v ideálnych podmienkach servisov, ale s prihliadnutím na reálnu dopravu. Od septembra 2017 sa mení spôsob merania emisií, ktorý priamo súvisí so spotrebou.
Do praxe vstupuje World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure (WLTP), ktorý zmenší automobilkám priestor pre „úpravu“ výsledkov. Dúfajme, že sa táto regulácia udrží aspoň dovtedy, kým elektromobily nahradia spaľovacie motory.