Sever proti juhu

Stavať proti sebe rôzne skupiny obyvateľstva je tá najhoršia možná politika, aká len môže byť. To, čo sa aktuálne deje v súvislosti s výstavbou diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku, je presne tento prípad. Pritom „konflikt“ Šariš a Orava vs. juh je umelý. Ľudia vo všetkých troch regiónoch potrebujú nové cesty ako soľ.

24.07.2017 07:00
debata (4)

Lebo aký je rozdiel medzi človekom v Mýtnej pri Lučenci, ktorému kamióny jazdia rovno pod kuchynským oknom a trasie sa mu celý dom, a obyvateľom Ladomirovej pri Svidníku, ktorému v dôsledku intenzívnej dopravy popraskali steny? Žiadny.

Jedni aj druhí trpia pre neuvážené rozhodnutia, ktoré politici spravili ešte v 90. rokoch. Miliardy utopené v betóne a tuneloch „severnej“ D1 teraz zákonite chýbajú. Ak by sa diaľnica Bratislava – Košice stavala juhom, cez Zvolen a Rimavskú Sobotu, už dávno mohla byť hotová, lebo je tu oveľa menej členitý terén a stála by oveľa menej peňazí.

Navyše politici úplne opomenuli fakt, že medzinárodná doprava tranzituje cez naše územie predovšetkým po severo-južnej osi. Poľské a iné kamióny ničia cesty, ktoré neboli stavané na takú intenzitu dopravy. R3 pretínajúca stredné a R4 východné Slovensko už mali dávno stáť, spolu s dobre nastaveným mýtnym systémom!

Poučenie: Výstavba diaľnic nie je otázka jedného volebného obdobia, a preto si pri budovaní zvyšných ciest treba určiť jasné priority. Toľko prostriedkov z eurofondov, ako máme teraz, už nikdy nebudeme mať a vlastných peňazí nemáme tiež nazvyš. Preto zakresľovať do máp ďalšie a ďalšie rýchlostné cesty (napr. R8 a R9), ktoré majú byť iba pamätníkom niektorých politikov, je nezodpovedné.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #cesty