Marketing či ekológia?

Kauza Dieselgate a podozrenie z kartelu poškodili nemecké automobilky natoľko, že boli nútené urobiť opatrenie, ktorým svoj pošramotený imidž napravia. A čo v takom prípade zaberie najlepšie? No predsa akcia!

12.08.2017 14:00
debata

Výsledkom dieselového summitu sú tak preteky, ktorá automobilka ponúkne zákazníkom výhodnejšiu zľavu. Za ústretovým krokom automobiliek však treba hľadať predovšetkým klesajúci predaj áut s naftovým motorom a zneistenú verejnosť.

Turbodiesel bol donedávna pýchou nemeckého automobilového inžinierstva, aj preto takmer polovica áut v Európe mala pod kapotou naftový motor. Po prevalení škandálu však v niektorých mestách chcú zakázať vstup dieselom do centra, a tak si človek dvakrát rozmyslí, aké auto si kúpi.

Marketingová stratégia turbodieselu sa vyčerpala a musí ju vystriedať iná. Preto sa automobilky snažia zabaliť „šrotovné“ do ekologického hávu. Otázne však je, pre aké nové autá sa zákazníci rozhodnú – či to budú naozaj ekologickejšie hybridy, alebo či napokon svoje malé dieselové autá nevymenia len za väčšie, ktoré sú síce ekologickejšie, no stále sú to diesely. V takom prípade to veľký ekologický dosah mať nebude. Pomôže to však automobilkám.

Pokiaľ ide o nás, tak z krátkodobého hľadiska bude mať nemecké „šrotovné“ pozitívny dosah na našu ekonomiku, lebo predaj áut stupne. Odvrátenou stranou mince môže byť to, že na východných trhoch sa objavia ojazdené autá, ktoré mali byť oficiálne zošrotované (ako sa to stalo už v minulosti). No čo je najdôležitejšie, po krátkom ošiali spojenom so „šrotovným“ nás môžu čakať ťažké roky, keď sa na trh budú tlačiť elektromobily. <PE>

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #autá #ekológia #predaj áut