'Opravár'

Keď príde reč na výstavbu nových komunikácií, tak sa väčšinou spomínajú diaľnice a rýchlostné cesty. Popritom sa však roky zanedbávajú cesty nižšej kategórie, ktoré sú často v katastrofálnom stave.

27.10.2017 14:00
debata (2)

Jeden príklad z mnohých – cesta I. triedy cez Kremnické Bane, po ktorej dennodenne prúdia tisícky zahraničných kamiónov. Prejsť týmto úsekom trvá normálne len niekoľko minút. Tým, že cestu po silnom daždi podmylo, je úsek od augusta 2016 neprejazdný a obchádzka cez Krahule riadená semaformi trvá oveľa dlhšie. Starostovia priľahlých obcí síce v minulosti upozorňovali na katastrofálny stav vozovky a padajúcu krajnicu, no kým neprišla búrková smršť a dielo skazy nedokonala, problém sa odkladal na neurčito.

A tak by sme mohli pokračovať ďalej, lebo v každom kraji sa nachádzajú rôzne „tankodrómy“, ktoré ničia tlmiče áut a nervy vodičov.

Azda najhoršia situácia panuje v Banskobystrickom kraji, ktorý spravuje takmer 2 500 kilometrov ciest II. a III. triedy. Peňazí na údržbu a opravu bolo málo aj v minulosti, no „vďaka“ extrémistovi Marianovi Kotlebovi je ich ešte menej.

Šéf kotlebovcov pred minulými voľbami do VÚC vyhlasoval, že zníži závislosť kraja od eurofondov. Svoj sľub aj splnil. Keďže župa zamestnávala načierno, EÚ rozhodla, že Banskobystrický kraj nemôže čerpať tieto prostriedky. Prišiel tak o viac ako 20 miliónov eur z eurofondov. Keď teraz Kotleba ide pred župnými voľbami vo veľkom opravovať cesty, bude to na úkor iných oblastí – školstva a zdravotníctva. Nie „zlý“ Brusel, ale nezodpovedný Kotleba môže za to, v akom stave sú cesty na juhu stredného Slovenska.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #diaľnice #cesty #opravy