Vrakovisko Európy

Hoci od r. 2010 platí v EÚ norma, podľa ktorej nesmú ročné stredné hodnoty oxidov dusíka na jeden kubický meter prekročiť hranicu 40 mikrogramov, mnohé mestá v Nemecku ju nedodržiavajú.

02.03.2018 08:00
debata (2)

Odhaduje sa, že ročne preto v spolkovej republike zomrie až 13-tisíc ľudí. Aj preto sa otázka, čo so smogom v uliciach miest, dostala na Spolkový správny súd v Lipsku.

Zákaz vjazdu áut s dieselovými motormi do centier niektorých nemeckých miest, ktorý tento súd odobril, je prísľubom čistejšieho ovzdušia. Má to však jeden háčik. Keďže rozhodnutie, kto môže vyhlásiť nízkoemisné zóny, do ktorých budú mať zakázaný vjazd naftové autá nespĺňajúce normu Euro 6, je čisto v kompetencii jednotlivých samospráv, hrozí v Nemecku chaos, lebo vodiči nebudú vedieť, kde s dieslom jazdiť smú a kam nesmú.

Čo je však ešte horšie, hrozí, že staré diesle sa presunú k nám. Ak medziročne klesol podiel predaných naftových áut v Nemecku zo 46% na 33%, dá sa predpokladať, že po súdnom verdikte sa budú Nemci chcieť ešte viac zbavovať starých dieslov.

Čo najskôr sú preto potrebné nielen jednotné pravidlá pre celé Nemecko, ale pre celú Európu. Minimálne naša legislatíva by mala reagovať čo najpromptnejšie, aby sme sa nestali vrakoviskom Európy, lebo už minulý rok v Česku a na Slovensku začal prudko rásť predaj ojazdených áut.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #autá #Nemecko #diesel #automobily #dieslové autá