Desaťročie chaosu

V nasledujúcich ôsmich-deviatich rokoch čaká Bratislavčanov, obyvateľov jej napochytro a nepremyslene vybudovaných satelitov, motorizovaných návštevníkov i zamestnancov, ktorí prichádzajú do hlavného mesta trma-vrma. Pritom ide o optimistické varianty termínov dokončenia jednotlivých stavieb.

21.08.2018 08:00
debata

Už teraz počas dopravných špičiek na týchto trasách takmer denne zaznamenávajú vodiči zápchy. Diaľničné lieviky jednoducho do metropoly nepustia viac áut.

Uzatvorenie petržalskej cesty medzi Prístavným mostom a Mostom Lafranconi je iba krátkym intermezzom. Čoskoro bude nasledovať stop výjazdu z D1 na Bajkalskú ulicu. Diaľnica sa dočasne (do roku 2021!) zúži smerom na Triblavinu. Ten úsek už mohol byť pripravený, nebyť protestov obyvateľov z okolitých obcí, aby sa napokon dozvedeli, že požadované kolektory patria do kompetencií župných samospráv. Pribudne stavba „podúrovňovej“ križovatky D1 a D4 Blatné a rozširovanie autostrády do Trnavy, ktoré by sa mohlo stať v tom najlepšom prípade realitou až v roku 2027…

Nuž, vodiči a ich spolujazdci si toho v najbližšom období užijú neúrekom, len čo je pravda. Dovtedy im neostáva nič iné, iba dobré nervy, silný žalúdok a trochu rozumu. Najmä tí z blízkosti Bratislavy by si mali pri každodennom dochádzaní za prácou či s deťmi do škôl uvedomiť výhody verejnej prímestskej dopravy, autobusovej a predovšetkým železničnej, ktorá sa konečne začína posilňovať.

Nech je súčasná situácia pred bránami hlavného mesta poučením pre tých „odborníkov“, ktorí odporúčajú v Prešove a inde na Slovensku budovať vraj ekonomicky efektívnejšie zúžené profily úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. Aj na ne raz dôjde.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #diaľnice #dopravné zápchy #Triblavina