Pridať vlaky nestačí

To, že zo Senca ráno jazdí do Bratislavy viac vlakov, by sa mohlo zdať ako dobrá správa. Ľudia z okolitých dedín si, žiaľ, budú musieť zvyknúť na prestup na vlak namiesto priamych autobusových spojov do hlavného mesta. Zároveň však platí, že pridať vlaky nestačí.

22.08.2018 07:00
debata

Autobusy musia mať v Senci svoje pruhy, aby k vlakom nemeškali. Zároveň pri stanici musia pribudnúť parkovacie miesta. Rovnako autobusové pruhy chýbajú aj v hlavnom meste. Doprava je jeden celok.

Vsadiť viac na vlaky sme mali dávno. Slovensko malo unikátnu sieť regionálnych vlakových tratí. V minulosti sa najmä bývalý minister financií Ivan Mikloš neslávne zasadil za to, že sa viaceré trate zrušili. Lebo vraj nezarábali. Lenže verejná doprava nie je o zisku. Podobne ako v školstve či zdravotníctve ide o službu pre ľudí a krajinu. Vedia to v Česku či Rakúsku, kde by si vlakovú trať v novodobej histórii nikto nikdy nedovolil zrušiť.

Kde je vlak, tam to žije. Ide o dochádzanie za prácou. Stanica je tiež miestom na stretnutia, pomáha turizmu aj regionálnym podujatiam. O všetko sa však treba starať, aby to pekne vyzeralo a dobre slúžilo. Ide o kombináciu krokov štátu a samosprávy.

Preto, ak vlaky zo Senca do Bratislavy pribudli iba pre to, že výstavba diaľnice pri Triblavine spôsobí zápchy pre autobusy, vyvoláva to rozpaky. Majú vlaky len zaplátať dieru, alebo ide o nový premyslený systém dopravy? Zatiaľ sa to javí ako plátanie dier. To nestačí.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ivan Mikloš #vlaková doprava #autobusová doprava