Autobusy musia mať v Senci svoje pruhy, aby k vlakom nemeškali. Zároveň pri stanici musia pribudnúť parkovacie miesta. Rovnako autobusové pruhy chýbajú aj v hlavnom meste. Doprava je jeden celok.
Vsadiť viac na vlaky sme mali dávno. Slovensko malo unikátnu sieť regionálnych vlakových tratí. V minulosti sa najmä bývalý minister financií Ivan Mikloš neslávne zasadil za to, že sa viaceré trate zrušili. Lebo vraj nezarábali. Lenže verejná doprava nie je o zisku. Podobne ako v školstve či zdravotníctve ide o službu pre ľudí a krajinu. Vedia to v Česku či Rakúsku, kde by si vlakovú trať v novodobej histórii nikto nikdy nedovolil zrušiť.
Kde je vlak, tam to žije. Ide o dochádzanie za prácou. Stanica je tiež miestom na stretnutia, pomáha turizmu aj regionálnym podujatiam. O všetko sa však treba starať, aby to pekne vyzeralo a dobre slúžilo. Ide o kombináciu krokov štátu a samosprávy.
Preto, ak vlaky zo Senca do Bratislavy pribudli iba pre to, že výstavba diaľnice pri Triblavine spôsobí zápchy pre autobusy, vyvoláva to rozpaky. Majú vlaky len zaplátať dieru, alebo ide o nový premyslený systém dopravy? Zatiaľ sa to javí ako plátanie dier. To nestačí.