Potrebné, ale nedotiahnuté

Na slovenských cestách sa síce mierne znižujú počty dopravných nehôd s tým najtragickejším koncom, ale je ich aj v rámci krajín Európskej únie stále veľa.

27.01.2019 15:00
debata

Najnovšie naháňačky šialenou rýchlosťou s políciou v hlavnom meste potvrdili, že sa ešte mnohí agresívni vodiči nedokážu zmestiť do kože. Výdobytky vedy a techniky prinášajú i nové formy hrubého porušovania cestnej premávky.

Ukázalo sa, že benevolentnejší prístup ministerstva vnútra a zákonodarcov v nedávnej minulosti nepriniesol žiadané zlepšenie, a tak sa pristupuje k prísnejším legislatívnym opatreniam. Už by na postih malo stačiť, keď policajti prichytia vodiča za volantom s mobilom v ruke, a nie až keď telefonuje. Zvyšujú sa viaceré pokuty a zavádzajú sa nové.

„Motorizovaní kolebežkári“ už nebudú môcť jazdiť po chodníkoch ohrozujúc tým ostatných. Tvrdšie sa budú postihovať ľudia s vodičským oprávnením kratším ako dva roky. Hoci z celkového počtu motoristov tí menej skúsení tvoria iba päť percent, spôsobujú každú piatu smrteľnú nehodu!

Dobre znie aj nový paragraf o právomoci policajných hliadok zhabať vozidlo, ktorého majiteľ nezaplatil pokutu alebo diaľničnú známku. Čo však bude potom s autom? Nemôžu ho predsa nechať odstavené kdesi na diaľničnom odpočívadle. Majiteľovi ho totiž musia vrátiť v rovnakom stave, ako bolo zaistené.

Vari to nemá detailne riešiť zákon o cestnej premávke, ale ministerstvo ešte nevie odpovedať na túto ani ďalšie otázky. A to projekt rozsiahlejšej novely sa na medzirezortné pripomienkové konanie dostal iba pred niekoľkými dňami. Určite sa vynorí mnoho praktických problémov, preto predstava, že by mal zmenený zákon vstúpiť do platnosti už 1. júla, je sotva reálna.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #ministerstvo vnútra #zákon o cestnej premávke #dopravné nehody