Budujeme veselo dopravu v Bratislave

O tom, že sa raz bude budovať mimoúrovňová križovatka v Prievoze aj podzemný kruhový objazd na Mlynských nivách, sa vedelo už dávno. Akurát sa asi nemyslelo, že sa budú stavať naraz.

17.02.2019 10:00
debata (4)

Radní páni dnes horúčkovite referujú o opatreniach na zmiernenie infarktovej situácie, ktorá čaká obyvateľov tejto štvrte Bratislavy aj desaťtisíce ľudí, čo do nej denne cestujú. Akoby sa všetky tieto rozhodnutia prijímali na poslednú chvíľu.

Čo v tejto veci pripravoval magistrát za vedenia Iva Nesrovnala, okrem toho, že začatie tejto perestrojky odkladal na obdobie po komunálnych voľbách? Akurát cyklotrasy, ktoré sa po sto metroch končili na rušnej križovatke. Keď sa zamietlo metro, začala sa protežovať koľajová doprava. Za tridsať rokov sa postavila jedna elektičková trať s dvoma zastávkami v Petržalke.

Rozsiahle dopravné obmedzenia sa majú riešiť presunom vodičov osobných áut na MHD. Pekná idea, no koľko sa o nej už hovorí? A výsledky? Žiadne. Ťažko si predstaviť Bratislavčanov, ako nechávajú svoje tátoše v garážach. Súčasný primátor Matúš Vallo a jeho tím tvrdia, že pomôžu bus pruhy. Iste, keby boli hlavné ulice trojprúdové. Niektoré mimo centra by sa dali rozšíriť, to by sa však museli zlikvidovať bilbordy lemujúce cesty.

Tí, čo prichádzajú do Bratislavy, na tých pár električkových či autobusových liniek nepresadnú dobrovoľne. Veď keď sa im ponúka iba jedno-dve akože záchytné parkoviská bez zázemia. Aspoň SUV autám by mali zakázať vjazd do mesta. No kto si trúfne na aristokraciu?

Teraz možno pochváliť vari iba štátnu a mestskú políciu, ktoré sa koordinovane usilujú cestujúcim pomôcť. Ale policajti nestavajú dopravné tepny ani neplánujú a nefinancujú nosný dopravný systém, ako si zaslúži v 21. storočí nielen hlavné, ale každé veľké mesto.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #matúš vallo #križovatka v Prievoze #objazd na Mlynských nivách #MHD Bratislava