K prípravku bol však pribalený aj náborový list iného vychýreného profesora, ktorý tým, čo si „zázračný prípravok“ kúpili, vnucoval špeciálne načúvadlo jedinečných parametrov a 18-krát lacnejšie ako načúvadlá tej istej kvality!
V tej chvíli bolo jasné, akú pyramídovú hru tu hrajú dva spriahnuté, ak nie v skrytosti totožné subjekty. Pôvodná kampaň predsa sľubovala koniec éry načúvacích pomôcok, a len čo som jej podal prst, nanucuje mi práve to, čoho ma mala zbaviť!
Pravda, olejček bol už doma, patrilo sa ho vyskúšať. Po 6 týždňoch som sa dopracoval k výsledku, že na jedno ucho som počul rovnako ako predtým a na druhé horšie. Keď som dodávateľov vyzval, aby mi umožnili konzultovať s ich lekárom, dostal som radu, aby som sa obrátil na svojho ušného… Slovom, pokiaľ ide o zodpovednosť za pôsobenie svojho výrobku – my nič, my muzikanti. Skutočná spätná väzba ich nezaujíma, im bohato stačia fiktívne chvály fiktívnych spokojných zákazníkov, ktorých majú pod kontrolou, lebo si ich zrejme sami vyrobili.
Odvtedy ma zaplavujú ďalšie ponuky a výzvy, aby som ďalej pokračoval v kúre. Ako vidieť, pracuje sa tu premyslenými postupmi psychologickej manipulácie a s presvedčením, že naivné rybky, ktoré si nepamätajú, čo im sľubotechna sľubovala včera, sem-tam predsa len zaberú a pyramídová hra sa bude točiť ďalej.
Lenže háčik je aj inde. V ČR vznikla investigatívna reportáž Šmejdi, ktorá vyvolala taký ohlas, že podnietila parlament manipulatívne podnikanie zamerané prevažne na dôverčivých dôchodcov zatrhnúť zákonom. Ako to, že na internete sa šmejdovstvo nerušene rozťahuje ďalej, hoci právne nástroje, ktorými sa proti nemu dá bojovať, platia in extensio aj tam? Lebo ak neplatia, malo by sa to čo najskôr zmeniť. A najmä by sa tu malo uplatniť pravidlo nulovej tolerancie, lebo tá terajšia sa zdá bezbrehá.