Kampaň v Orbanistane

Dezinfomácie a hoaxy už významne ovplyvnili rozhodovanie voličov, a preto sa Európska komisia pred blížiacimi sa voľbami do Európskeho parlamentu snaží proti nim intenzívne bojovať. Čo však robiť v situácii, keď takzvané fake news nešíria rôzne pofidérne internetové weby, ale tejto funkcie sa zhostila priamo vláda jednej z členských krajín únie?

04.03.2019 22:00
debata (13)

„Chcú zaviesť povinné kvóty. Chcú oslabiť práva členských štátov na ochranu hraníc. Zjednodušia imigráciu vďaka špeciálnym vízam,“ takéto a podobné nápisy spolu s portrétom Jeana-Clauda Junckera „zdobia“ ulice maďarských miest.

Tak ako v minulosti v prípade Georgea Sorosa, aj teraz ide o jasný politický kalkul – keďže na jeho osobe si Fidesz postavil negatívnu kampaň a uspel, teraz chce tento osvedčený recept zopakovať vo voľbách do europarlamentu.

Pikantné na tom je, že kým v minulosti hral s antisemitskou kartou, teraz „informačná kampaň“, ktorú koncom februára odštartovala maďarská vláda, mieri na čelného predstaviteľa Európskej ľudovej strany Jeana-Claudea Junckera, ktorej je Fidesz členom. Orbán tak ide proti vlastným a ľudovcom už s jeho eskapádami dochádza trpezlivosť.

Tí sa však ocitli medzi dvoma mlynskými kameňmi. V europarlamente s 218 poslancami majú momentálne najsilnejšiu frakciu, lenže v posledných troch voľbách vždy oslabili a stoja pred veľkou dilemou. Na jednej strane stoja hodnoty, no na druhej strane je obava z toho, že ak by vylúčili Fidesz, prišli by o potenciálnych 11 hlasov, a to v situácii, keď môže rozhodnúť jediný hlas.

Orbán im však svojím nedeľným výrokom, keď ich nazval „užitočnými idiotmi“, možno dilemu uľahčil…

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Viktor Orbán #Fidesz #Európska ľudová strana #Jean-Claude Juncker #voľby do Európskeho parlamentu