Kto už len má záujem voliť lacnú náhradu, keď môže mať originál (akokoľvek okukaný a trochu pokazený)? Tento neideologický zlepenec s necharizmatickým lídrom na čele je taký neatraktívny, že človeka unudí na smrť. Nuda! Nuda! Nuda! Žiada sa zakričať.
Lenže normálne okolnosti na Slovensku nie sú. V situácii, keď mnohé osvedčené značky prestávajú byť osvedčenými a ľudia tápu, koho voliť, môže byť pre nich Dobrá voľba východiskom z núdze. Síce sa k ničomu nehlási, voči nikomu sa nevymedzuje, nič nepresadzuje (kto už by bol proti hodnotám ľudskosti, všakáno), ale práve preto môže ponúknuť sklamaným voličom alternatívu.
Napokon, nebolo by to prvýkrát, keď by sa v parlamente ocitla nemastná-neslaná strana na jedno použitie. Mali sme tu už SOP a po nej ANO a teraz v parlamentne sedia zástupcovia Sme rodina. Všetko to boli strany bez jasného posolstva, no s jasným cieľom otcov zakladateľov – prebojovať sa do parlamentu.
Akú motiváciu mali ľudia, keď to pred štyrmi rokmi „hodili“ Borisovi Kollárovi? A že ich nebolo málo – až 172-tisíc! Presvedčil ich azda svojimi facebokovými statusmi a videami? Alebo inými kvalitami? Hľadať racionalitu v rozhodovaní voličov je v niektorých prípadoch zbytočné.
Dobrá voľba vďaka svojmu imidžu novej a nekonfliktnej strany s „čistým štítom“ môže byť prijateľná pre akúkoľvek partiu – súčasnú opozíciu aj koalíciu. A na túto devízu druckerovci pravdepodobne stavia.