Samozrejme, všetci, aj úradníci v slovenskom Ríme, by boli najradšej, keby nemuseli v rámci kontrol zdravotníckych zariadení, ktoré patria pod kraje, zinkasovať ani cent. Žiaľ, aktuálna situácia vyzerá inak.
Nesprávne vedenie dokumentácie, nedodržiavanie ordinačných hodín, nedostatočné personálne zabezpečenie ambulancií a s tým spojené dlhé termíny objednávania na odborné vyšetrenia, nedovolené nakladanie s liekmi… Toto sú závažné problémy, s ktorými sa stretávame naprieč celou republikou.
Hádam najkrikľavejšie je vymáhanie rozličných poplatkov, ktoré pacienti vo svojich podnetoch adresovaných župným kontrolným orgánom označujú za neoprávnené či priam divoké. Zväčša majú pravdu. Dobre, že sa i poisťovne zaujímajú o dodržiavanie zásad v praxi lekárov a ich manažérov, s ktorými majú podpísané zmluvy. Napokon ide aj o ich peniaze a o ich dobré meno.
Nedávno mi odborný lekár vystavil recept na nový liek. Po začatí užívania sa dostavili negatívne vedľajšie účinky, čo som ihneď aj s vysvetlením oznámil elektronickou poštou. Po dvoch dňoch som dostal zo zdravotného strediska odpoveď, že ma pán doktor môže prijať až o tri mesiace, no keď prihodím 25 eur, tak už o štyri týždne! A to, prosím, nebol dajaký automat.
Pred piatimi rokmi sa s veľkou slávou zrušila vyhláška o doplatkoch a poplatkoch. Teraz však chorí ľudia musia načierať hlbšie do peňaženiek. Chýbajú v tom pravidlá, a tak nejeden poskytovateľ zdravotnej starostlivosti pri vymýšľaní účelu, prečo nejakú službu treba doplatiť, popúšťa uzdu svojej fantázie. Na úkor nás všetkých.