Určite najmä v západnej Európe a USA, kde najmä undergroundová newyorská scéna reflektovala zanikajúce aj prichádzajúce fenomény. V politike to bol najmä zápas o koniec apartheidu v Juhoafrickej republike, v spoločenskom živote epidémia AIDS a konzumná spoločnosť. Umenie našlo svoje veľké javisko na ulici a aj dostalo taký názov – street art.
Spôsob, ako sa vyrovnať so spotrebnou pakultúrou, bolo pretvoriť ju jej vlastnými zbraňami – tak ako to v pop arte urobil Andy Warhol a na svoj vlastný spôsob aj jeho mladší súputník z East Village, Keith Haring. A práve diela tejto legendy vystavuje Múzeum Andyho Warhola v Medzilaborciach.
Múzeum venované a pomenované podľa svetoznámeho umelca s koreňmi na slovenskom Rusínsku v týchto dňoch zažíva neobyčajne vysokú návštevnosť práve v súvislosti s najväčšou expozíciou diel Keitha Haringa na Slovensku. Pred dvoma rokmi si jeho nedožité šesťdesiatiny pripomenula viedenská Albertina, nech to však niekomu znie akokoľvek bizarne, medzilaborecké múzeum môže byť v kombinácii Haring – Warhol svojím spôsobom originálnejším magnetom.
Možno je to stále viac v súvislosti so súčasnou pandémiou a v súvislosti s menom Andyho Warhola, ako so samotným Haringom, že väčšie množstvo domácich konečne vedie aj k spoznávaniu Slovenska a zavítajú i do mestečka Medzilaborce. Je to však pekná zhoda okolností. Keith Haring, ktorého k Warholovi často prirovnávali, mu bol vlastnými slovami vďačný za veľa. A tak ten, kto dnes zavíta na východ Slovenska, sa na istý čas môže ešte o niečo lepšie ponoriť do času a priestoru a ocitnúť sa v East Village.