Ako prvé chce minister skončiť so zbytočnými naťahovačky okolo diaľnic. Riešenie našiel v predĺžení lehoty na vyvlastnenie pozemkov pod plánovanými cestami. Pôvodne mali byť teraz už všetky pozemky v rukách štátu, no akosi sa to nestihlo. Terajšia úprava totiž počítala s vyvlastňovaním v takzvanom verejnom záujme len do konca tohto roka! Na stole je tak novela cestného zákona, ktorá túto lehotu predĺži. A to o rovných desať rokov.
Chystané zmeny sa zdajú mestám a obciam primalé. Volajú po tom, aby sa verejný záujem vzťahoval aj na cesty v intraviláne sídiel. Predsa len po peniazoch túžiaci majitelia nespôsobujú hlavybôľ len štátu, ale aj samosprávam a župám. Rovnako ako zimná údržba, ktorú by najradšej zo svojich pliec sňali. Otázne je, ako a či zareaguje minister dopravy na ich ponosy.
Ak všetko dobre pôjde, novela má platiť od januára 2021 (plynulo tak nadviaže na terajšiu legislatívu). Tým, čo plánovali zvýšiť cenu svojho pozemku, tak klepnú zuby naprázdno. Žiadne trhové ceny ani ďalšie naťahovačky. Práve nespokojní majitelia totiž, teda okrem pomalosti kompetentných, narobili vo výstavbe najväčšiu šarapatu. A to až takú – ako sa vyjadril samotný minister dopravy, že ak by aj boli v rezorte voľné dve miliardy len a len na cesty, nemal by ich kde použiť. Chýbajú totiž pripravené projekty.
Žeby sa Bratislava a Košice takmer po polstoročí výstavby konečne spojili diaľnicou? Ale ba. Napriek chystanej zmene sú Doležalovi ľudia vo veľkých vyhláseniach opatrní. Takže ktohovie, možno nakoniec všetko vyriešia lietajúce autá!