Štýl určujúci si za materiál sny je nadrealizmus. A potom je aj politický štýl miešajúci modernú bezmocnosť s historickou náboženskou obrazotvornosťou, a tomu sa zas hovorí magický kreténizmus. Načrieť doň možno v samotnom srdci Európy, tam, kde v časoch pandémie zubatá slávi nevídane hojné fašiangy.
Minister práce, sociálnych vecí a rodiny už stačil vykonať viaceré prospešné kroky k zmierneniu dopadu koronavírusu na Slovensku, napríklad odobrať chudobným deťom teplé jedlo zdarma alebo umožniť jednoduchý vyhadzov zamestnancom vo veku 65 rokov; až teraz však prišiel s ideou hodnou kráľa. Nejde o žiadne odbremenenie ľudí, ktorých príbuzní ochoreli alebo zomreli na koronavírus, ani o náznak systematického plánu, ako vývoj zvrátiť. Milan Krajniak prichádza s nápadom otvoriť kostoly a vykonávať bohoslužby.
Nie, nemá v úmysle meniť kostoly na morové lazarety, v ktorých sa ako na výjavoch starých majstrov budú od lomených oblúkov odrážať stony zomierajúcich hriešnikov. Chce len docieliť, aby nás „Boh našich otcov a dedov“ zbavil covidu čo najrýchlejšie. Ten nezasahuje len v zariadeniach sociálnych služieb spadajúcich pod Krajniakov rezort, fungovalo to tak podľa očitých svedkov aj v roku 1710 v meste Trnava, kde spoločná modlitba k Panne Márii okamžite ukončila čiernu smrť.
Ukazuje sa, že niektorí ľudia by sa vôbec nemali naučiť lúštiť písmenká, veď najbližšie by mohli prísť na to, že podľa Anonymovej kroniky z Anno Domini XY sa kravy opäť otelili, keď boli na hranici upálené tri ženské s mrchavou povesťou. A že tu stále je koho upaľovať, takmer každodenne dosvedčujú nápady ľudí ako je minister Krajniak, minister Krajčí či sivá eminencia, poslankyňa Záborská.