Máme svetový unikát

Ak by si potenciálny zahraničný turista študoval na internete svoju budúcu cestu autom po Slovensku, tak by zrejme ostal v nemom úžase. Prvý problém by nastal už pri Bratislave.

20.09.2021 20:00
debata (21)

Tento týždeň by sa mali otvoriť všetky úseky nového bratislavského obchvatu. Nežili by sme zrejme na Slovensku, keby sa aj pri tejto stavbe diaľnice niečo nepokazilo. Máme predsa bohaté skúsenosti so stavbou diaľnic. V dobrom určite na to spomína aj modelka Claudia Schifferová, ktorá na jednej „otváračke“ diaľnice s vtedajším premiérom Vladimírom Mečiarom prestrihávala pás­ku.

Ale späť k téme. Zabudlo sa na najdôležitejší úsek – križovatku D1 a D4. V súčasnosti tak máme križovanie dvoch diaľnic, akurát bez hotovej križovatky. O tom, že je to svetový unikát, dokonca hovoril aj minister dopravy Andrej Doležal.

Čo to v praxi znamená? Jednoducho povedané nový bratislavský obchvat otvoria bez kľúčového úseku a nebude tak možné sa naň napojiť z frekventovanej diaľnice D1. Zrejme sa pýtate podobne ako ja, ako je to vôbec možné.

V zmluve s koncesionárom PPP projektu D4/R7 prevzal štát za vybudovanie križovatky zodpovednosť, lenže zlyhal. Križovatka diaľnic mala stáť podľa zmluvy už začiatkom roka 2019, spravila sa však séria chýb naprieč vládami a výsledok už poznáme. Čerešničkou na torte je to, že máme nedokončený obchvat, za ktorý platíme ročne desiatky miliónov. Takmer dvojmiliardový projekt je tak bez želaného efektu. V najbližších rokoch budú autá aj naďalej upchávať cesty v hlavnom meste.

Ak sa teda spomínaný turista z úvodu textu predsa len rozhodne Slovensko navštíviť, z diaľnice tak bude mať aspoň pekný výhľad na nový obchvat bez toho, aby sa naň reálne dostal. A to ešte nevie, aké nástrahy ho čakajú na ceste autom do Košíc…

© Autorské práva vyhradené

21 debata chyba
Viac na túto tému: #obchvat Bratislavy #D1/D4