Slovo privát sa stalo symbolom novej doby. V spojení s potravinami šlo o vymedzenie presne určeného priestoru pre cenu aj kvalitu. Práve kvôli prijateľnej cene prenikli privátne značky pod kožu spotrebiteľom a splodili nové, niekedy až absurdné, predstavy o svete potravín, najmä medzi generáciou detí. Nadobudli presvedčenie, že potraviny sa rodia na policiach obchodných reťazcov.
Ešte nikdy tak agresívne a masívne nevstupovala do nášho života reklama ako v posledných dvoch desaťročiach. Naše dni a týždne sa začínajú akciami, ktoré vyhlasujú reťazce raz na to, druhý raz na ono, vsugerúvajú nám, čo všetko by sme si mali kúpiť, aby sme boli in, krajší, zdravší. Otázka však znie, čo nám to vlastne ponúkajú a či to všetko potrebujeme, najmä pre svoje zdravie.
Nedostatková spoločnosť sa rýchlo stala spoločnosťou neobmedzeného konzumu. Potraviny začali aj kvôli úžasnému tlaku na ich cenu strácať skutočnú hodnotu. Celých 40 percent toho, čo ľudia nakúpia, napokon skončí v odpadkovom koši. Už aj slovenská populácia zápasí s obezitou, ktorá útočí nielen na dospelých, ale aj na deti.
Bolo by zjednodušujúce tvrdiť, že za to môžu len privátne značky. Jedno je isté, konzum má medze. Čo ich dnes určuje? Zdravie ľudí aj planéty, teda uhlíková stopa vznikajúca výrobou potravín. Práve zdravie ľudské i slovenskej ekonomiky by malo dať šancu kvalitnej domácej poľnohospodárskej a potravinárskej výrobe, práve tú by mal podporovať obchod.