Ďalšie diletantstvo OĽaNO. Tentoraz pri moste v Hlohovci

Rukopis hnutia OĽaNO badať aj pri spravovaní regiónov, nielen vo vláde. Pri rekonštrukcii mosta v Hlohovci predvádza klasické babráctvo „obyčajných ľudí“ trnavský župan, dlhé roky jeden z členov štvorčlenného populistického hnutia, bývalá pravá ruka a bratranec Igora Matoviča Jozef Viskupič.

27.12.2022 19:00
debata (31)

Most mal byť počas rekonštrukcie uzatvorený pre autá šesť mesiacov. Už teraz je to deväť. Najprv ho o mesiac skôr zatvorili pre havarijný stav, potom sa dvakrát posunulo jeho otvorenie. A to vždy v poslednej chvíli. Pritom voľným okom bolo vidieť, že na moste je ešte kopa roboty.

Výhovorky na zlé počasie miestnych iba pobavili, pretože počas leta, keď počasie prialo, sa na moste pracovalo veľmi „uvoľneným“ tempom. Momentálne sa čaká, ako dopadne v stredu skúška zaťažiteľnosti. Dňa 9. januára sa dozvieme verdikt. Aj teraz je k dokončeniu prác stále ďaleko.

Dlho sa vedelo, že most – ako mnoho iných na Slovensku – je vo veľmi zlom stave. VÚC pod vedením Viskupiča začal s rekonštrukciou neskoro. Na pandémiu sa nedá vyhovárať. Ešte pred krajskými voľbami v roku 2017 vtedajší kandidát na župana Viskupič podporil protestnú blokádu mosta. Sľúbil vyriešiť križovatky pred mostom i za mostom. Neurobil vôbec nič.

Aj obchádzková trasa do Trnavy a Bratislavy je v jednej časti doslova v dezolátnom stave, sťaby niekde na ruskom vidieku. Župana Viskupiča to netrápi. Nech si ľudia ničia autá každodenným dochádzaním do práce alebo za rodinou. Časť Hlohovca totiž leží aj na druhej strane Váhu, ako aj pupočnou šnúrou prepojené obce a mesto Leopoldov.

Dokonca Viskupič pred dva a pol rokom sľúbil po rokovaniach s ministrom dopravy obchvat Hlohovca, pretože mesto je využívané aj ako tranzit do Topoľčian a Nitry a je permanentne upchaté. Aj s novým mostom medzi Hlohovcom a Piešťanmi. Opäť iba populistické sľuby, žiadne reálne návrhy. Aj piešťanský most funguje obmedzene, má svoj vek. A ktovie, ako je na tom most v Seredi. Kadiaľ majú jazdiť nákladné autá a kamióny?

My chceme, aby nám politici hovorili pravdu, nezavádzali nás, nepristupovali k nám ako k malým deťom, ale brali nás vážne, s úctou a rešpektom, riešili veci dôkladne a v predstihu, nie v poslednej chvíli a babrácky.

Samozrejme, doprava nekolabuje iba v okolí Hlohovca, ale aj v mnohých ďalších mestách na Slovensku. Napríklad nitrianska župa ide stavať obchvat Šale. V Košickom kraji sa zase rozhodli, že podobný most ako v Hlohovci, len o niečo kratší a nižší, nad Ondavou v Sirníku pri Trebišove, radšej zbúrajú a postavia nový. Práce sa začali tiež v marci a hotový má byť v januári. Finančné náklady sú porovnateľné.

Obe stavby dokonca realizuje rovnaká firma z Banskej Bystrice špecializujúca sa na rekonštrukcie a stavby mostov. Prečo zvolila dva rozdielne prístupy? Nemalo sa rovnako postupovať aj v Hlohovci? To sa skôr či neskôr dozvieme, podľa toho, ako bude opravený hlohovecký most fungovať. A dokedy.

My neočakávame od politikov rozhorčenie či „hasenie požiaru“ vysokými penále na zhotoviteľa stavby, ako to robí Viskupič. Požiar totiž nemal vôbec vypuknúť. My chceme, aby nám politici hovorili pravdu, nezavádzali nás, nepristupovali k nám ako k malým deťom, ale brali nás vážne, s úctou a rešpektom, riešili veci dôkladne a v predstihu, nie v poslednej chvíli a babrácky.

© Autorské práva vyhradené

31 debata chyba
Viac na túto tému: #mosty #Hlohovec #OĽaNO #Trnavský kraj #Košický kraj #Trebišov #Jozef Viskupič #hlohovecký most