Pritom otázka, či majú byť obchody otvorené aj v nedeľu, je úplne legitímna, lenže spôsob, ako sa to vždy urobí, je veľmi nešťastný. Táto požiadavka sa nastolí bez toho, aby jej predchádzala seriózna odborná diskusia.
Otázok, ktoré si treba zodpovedať, je habadej. Napríklad: o koľko nižšie tržby majú predajcovia v nedeľu ako v ostatné dni? Respektíve: Klesol by obchodníkom obrat, ak by mali v nedeľu zatvorené, alebo by sa tržby rozložili na zvyšných šesť dní? No a predovšetkým chýbajú údaje, čo si o tom myslia zákazníci a najmä samotní predavači. Bez zodpovedania si týchto otázok je to len mlátenie prázdnej slamy s cieľom vytĺkať politický kapitál.
Argument, že aj v Nemecku a Rakúsku sú obchody v nedeľu zatvorené, neobstojí. Navyše doba sa mení a rakúski obchodníci spustili už pred niekoľkými rokmi iniciatívu, aby boli obchody otvorené aj v nedeľu.

Južania majú pre zmenu siestu, no asi nik nebude presadzovať, aby sme mali poludňajší pokoj aj u nás. V Amerike majú zasa obchody otvorené nonstop. Mimochodom, v minulosti boli niektoré zahraničné reťazce otvorené dvadsaťštyri hodín aj na Slovensku, keď však zistili, že ľudia nejavia záujem o možnosť nakupovať uprostred noci, tak od toho ustúpili.
Napokon, samotné obchodné reťazce vedia najlepšie, čo sa im oplatí a čo nie a dokážu promptne reagovať na klesajúci dopyt. Jeden z nich už pred piatimi rokmi skrátil otváracie hodiny. Zaujímavé by bolo napríklad vedieť, ako dopadol experiment ďalšieho reťazca, ktorý pokusne zatvoril prevádzky v nedeľu v Trnavskom kraji.
Keď budeme mať seriózne dáta, môžeme sa rozhodnúť, či obchody v nedeľu zatvoriť, alebo nie. No robiť niečo len tak „pocitovo“ je nezmysel.