Ak by namiesto naháňania „celebrít“ venoval viac času podpore elektromobility, nemusel by teraz pred voľbami znova naskakovať na vlnu euroskepticizmu a strašiť bruselskými úradníkmi. Hovorí o nich ako o tých, ktorí Európanom o tri volebné obdobia zakážu spaľovacie motory. Nebol to zlý Brusel a ani úradníci, ktorí nám idú niečo zakazovať. Drvivá väčšina členských štátov zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom na benzín a naftu od roku 2035 schválila. Vrátane Slovenska.
Ďalším Sulíkovým argumentom proti elektromobilom je ich vysoká cena. Tentoraz mu treba dať za pravdu. Sú drahé, ale dlho to tak neostane. Bod zlomu, keď elektromobil bude lacnejší než bežné autá na benzín a naftu, sa blíži. Podľa štúdie Bloombergu to bude už okolo roku 2027. V závislosti od segmentu auta. Nedostupnosťou elektromobilov Sulík takto premyslene straší ľudí. Mimochodom, už dnes je v Číne priemerná cena elektromobilu o 27 percent nižšia ako spaľovacieho auta. Je teda len otázkou času, kedy sa cenové nožnice zatvoria úplne aj na starom kontinente.
Pavol Prepiak zo Zväzu automobilového priemyslu v rozhovore pre denník Pravda to vystihol jasne. Poukázal na to, ako sa rozdelili úlohy. Automobilky mali prísť s elektromobilmi v oveľa väčšej miere. Členské štáty mali k tomu budovať novú infraštruktúru a politici mali ľuďom vysvetľovať, v čom spočíva táto zmena. Zatiaľ čo automobilky sú na prechod pripravené, štát vo svojej úlohe zlyhal. Koľko nabíjačiek bolo, pán exminister, počas vášho úradovania postavených?