Problémom je, že ľudia na druhej strane sveta, ktorí za svoju prácu dostávajú doslova drobné, zrejme podobnú eufóriu ako po nákupoch bažiaci Slováci neprežívajú. A nadnárodné korporácie ďalej profitujú. Z ich lopoty a z našej túžby po ďalšej dávke dopamínu z výhodného nákupu.
Rozšírená verzia Eurovea City nám pritom neponúka málo. Až 85-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy, ktorej dominuje hlavné lákadlo v podobe írskeho reťazca Primark. Množstvo „rýchlej“ a lacnej módy, po ktorej siahnu najmä menej majetní Bratislavčania či návštevníci hlavného mesta. A ak to niekomu nestačí, k dispozícii je aj obrovský foodcourt, kde sa pohodlne naraz naobeduje vyše tisíc ľudí. Jednoducho unikát. A ešte k tomu zabalený v krásnej darčekovej krabičke zo skla a železobetónu.
To, že ide o skutočný unikát, potvrdil počas slávnostnej „otváračky“ druhej časti Eurovea City aj starosta Ružinova Martin Chren. „Je jeden ukazovateľ, v ktorom sme úplne najlepší na Slovensku a pravdepodobne aj na svete,“ pochválil sa vo svojom príhovore. Narážal pritom na státisíce štvorcových metrov, ktoré sú v jeho mestskej časti zastavané obchodmi.
Chren pritom neúmyselne potvrdil, že Bratislava je skutočne závislá od peňazí pritekajúcich z tak často kritizovaného biznisu, ktorý devastuje nielen ľudské životy, prírodu a áno, aj naše peňaženky. A nielen to. Dokonca podľa neho ide o „mestotvorný prvok“, ktorý nás všetkých spája.
Po slávnostnom otvorení ďalšieho a zároveň najväčšieho „nákupného raja“, ktorý určite nebude posledný v poradí, sa tak už nikto nebude môcť uraziť, ak Bratislavu označíme prívlastkom, ktorý sa jej skutočne hodí. Hlavné mesto konzumu – platí to minimálne na Slovensku a možno aj v strednej Európe.