Ťažko predvídať, ako by sa kampaň vyvíjala dnes, keby k atentátu nedošlo. Bola by iste ostrejšia, na pretras by prišli aj témy ako zachovanie práva veta členských krajín, vojna na Ukrajine či prijímanie imigrantov. Ale napokon sa aj sama téma atentátu objavila v kampani. Strana Hlas má bilbordy so slovenskou zástavou postriekanou krvou s posolstvom, že „Slovensko je zranené, zachráňme ho spoločne!“.
Môže to však priniesť body Smeru, upozorňujú odborníci, keďže premiér, obeť atentátu, je lídrom tejto strany. Smer má zas reklamu, v ktorej sa okrem sloganu „za mier v Európe“ objavuje slogan „za Roberta Fica“.
Opozičná strana Progresívne Slovensko ústami svojho predsedu Michala Šimečku ihneď po atentáte oznámila, že prerušuje kampaň do eurovolieb. Týmto gestom chcela prispieť k upokojeniu spoločnosti, keďže kampaň sa nevyhnutne spája aj s vymedzovaním sa voči politickým oponentom a s ich kritikou. Pridali sa k nej ďalšie opozičné strany.
V skutočnosti však kampaň celkom nezastala. Bilbordy, ktoré boli vyvesené vo verejnom priestore, viseli ďalej. No hnutie Igora Matoviča Slovensko informovalo, že po atentáte vypli na niekoľko dní platené príspevky na sociálnych sieťach.
Atentát na premiéra je tragická udalosť, ktorú všetky politické strany odsúdili. Jej efekt v eurovoľbách sa však môže prejaviť hlasmi pre strany vládnej koalície, keďže u jej voličov prevláda naratív, že za atentát môže nenávistná atmosféra vyvolaná opozíciou.
Stav premiéra sa pomaly zlepšuje a aj kampaň sa pomaly prebúdza. Na uliciach vidíme bilbordy, na stolíkoch v čakárňach u lekára sa povaľujú reklamné noviny s tvárami kandidátov. Igor Matovič sa v týchto dňoch vybral na vojnou skúšanú Ukrajinu. Prebiehajú prvé nesmelé televízne predvolebné debaty. V jednej z nich líder SNS Andrej Danko vyhlásil, že nie je zástancom rozširovania únie o Ukrajinu. Volič napokon vie, kto má aké priority. Kampaň však zostáva v tieni atentátu.