No dnes je už všetko inak, zmenilo sa vedenie a s ním aj pohľad na obnovenie vozového parku. Kritikou na bývalého policajného prezidenta sa nešetrí. Policajti tvrdia, že na Hamranove nákupy sa míňa zbytočne veľa peňazí, žlto-modré autá sú teda v nemilosti.
Polepy a metalíza podľa nich len predražujú ich cenu. Investícia vraj nebola dobre premyslená, lebo pre autá na ekologický pohon neexistuje zatiaľ infraštruktúra. Vozový park polície si však pýtal obnovu, a keďže tento špás bol hradený z peňazí Európskej únie, bolo potrebné splniť jej požiadavku: nové autá museli byť ekologické. Hamran tvrdil, že inak postupovať nemohli. Buď nakúpia autá zodpovedajúce európskym štandardom a nárokom na ekologickú prevádzku, alebo žiadne.
Na Slovensku je to tak: každý chvíľku ťahá pílku, nový policajný prezident môže rozhodnúť po novom. Čo však s nakúpenými autami? Nevyhodia ich, ale v budúcnosti budú zrejme postupovať inak. Nákup áut sa totiž nepáči ani ministrovi vnútra Matúšovi Šutajovi Eštokovi, podľa neho ich policajti nestíhajú nabíjať. „Potom jazdia tie pluginy na benzín, kde je vyššia spotreba. Nezmyselný nákup. Ten benzín musíme platiť my,“ kritizuje minister.
A dodáva, že nákup bol pripravený zle – zvažuje sa dokonca trestné oznámenie. Podľa niektorých motoristických novinárov kritériá tendra boli stanovené nezmyselne. Bolo by fajn, keby sa dizajn policajných áut ustálil, ich podoba je predsa pre verejnosť poznávacou značkou. Občana však napokon zaujíma len jedno: aby policajti prišli na miesto činu vždy včas.