Na Slovensku je cca 1 800 mostov prvej triedy, ktoré spravuje Slovenská správa ciest, a asi 5 500, ktoré spravujú kraje. Vo viacerých krajoch sa nachádza v zlom, vo veľmi zlom a v katastrofálnom stave viac ako 150 mostov, v Prešovskom ešte viac. Avšak mostov prvej triedy, ktoré urgentne potrebujú opravu, je necelých 900 (45 %).
Ešte na jar ministerstvo dopravy prišlo s tendrom na poradenské služby pri rekonštrukcii mostov na cestách I. triedy v sume 7,8 milióna eur. Rezort plánuje vynaložiť 40 miliónov eur na opravy v rámci PPP projektov. Podľa analýz ÚHP, keď sa bude opravovať rovnakým tempom ako teraz – 20 mostov ročne – o 20 rokov bude v nevyhovujúcom stave nie 45 %, ale 67 % mostov. Treba preto zrýchliť tempo na 110 mostov ročne a potom ho zvoľniť na 50 ročne.
A čo kraje? To nám ani rezort dopravy, ani rezort financií nehovoria. Asi si majú poradiť samy, tiež z peňazí nás všetkých. Lenže aj po nich jazdia autá, ľudia dochádzajú za prácou a kraje nemajú financií nazvyš.
Podľa štátnych analytikov netreba hľadať veľké finančné rezervy, stačí iba viac vyčleniť z toho, čo je už priklepnuté na cestnú infraštruktúru (cca 70 miliónov eur). Ba zámery rezortu dopravy ani nespomínajú. To je trochu neporiadok v štátnej správe, medzi ministrami tej istej strany, či nie? ÚHP síce varuje, že rekonštrukcia, to nie sú len stavebné práce, ale aj projektovanie, a to tiež určitý čas trvá, samotná rekonštrukcia neraz presiahne jeden rok (obyvatelia Hlohovca, Serede alebo Michaloviec by mohli rozprávať). No pre cesty II. a III. triedy neponúkajú žiadny liek, všetko nechávajú na kraje, akoby aj ony neboli štát, akoby ľudia rozlišovali, čo je most I. a čo II. triedy.
Je to polovičaté, takto si prácu od vládnych analytikov, ani chaos medzi ministerstvami nepredstavujeme.