Logicky by tiež malo platiť, že čím širšie kvórum vyberá budúcu hlavu republiky, tým by mala dostať do vienka väčšie možnosti na uplatňovanie svojich rozhodnutí. U nás sa o tom diskutovalo, keď sa prijímala zmena o priamej voľbe prezidenta občanmi, no napokon mu parlament veľa nových kompetencií nepriklepol.
Úplne legitímne sa táto téma opäť otvára. Teda, ak nejde o delostreleckú prípravu pre budúceho „silného“ prezidenta na úkor „oslabeného“ premiéra. Takéto metamorfózy zákonov sledujeme v Rusku podľa toho, do akej funkcie sa práve chystá Vladimir Putin.
Na Slovensku vládnu iné pomery. Ak by sa malo niečo v ústave preosiať, tak nie izolovane prvý oddiel šiestej hlavy, ale jej jednotlivé články. Aby sa znovu nemuseli prepisovať, keď sa líder neveľkej koaličnej strany zle vyspí a bude hroziť, že sa štátna moc zosype.
O potrebe zásadnejších zmien sa hovorí už niekoľko rokov, ale obyčajne sa celá iniciatíva skončí prvým zasadaním komisie, v ktorej býva viac politikov ako ústavných právnikov. Akoby permanentná neistota vyhovovala všetkým, vláde i opozícii.