Zápisné

Šrotovné sa skončilo s väčším úspechom, ako si hocikto trúfol predvídať. Automobilky by privítali pokračovanie. Pravda, deravý štátny rozpočet si nemôže dovoliť ďalšiu dieru, ktorej dna nedovidíš. Okrem pravekých škodoviek v šrote skončili aj mnohé desaťročné autiaky, ktoré mohli jazdiť ďalších 10 rokov.

15.04.2009 15:07
debata

Príznak našich konzumných čias. Aj ja som hrdý vlastník 12-ročnej felície. Na STK mi hovoria, "čo s ňou robíte, stotisíc kilometrov a akoby bola práve dobre zabehnutá“. Veru by som si ju nedal do šrotu ani za 4-tisíc eur, za 2-tisíc už vôbec nie.

Ale o inom som chcel. Niektorí fifíci využili obrovský záujem. A zapýtali za prednostný zápis do poradovníka 50, ba až 100 eur. Prečo nie? Platíte za urýchlený zápis do katastra. Aj za poradovník do domova dôchodcov sa platí „sponzorské“. Kedysi expresné prijatie stálo 200-tisíc. Ako movitých záujemcov začalo pribúdať, cena okamžitého prijatia po stotisíckach rástla.

Sedem eur platíte za mimoriadnu časenku k lekárovi. Zápisné platíte za „prípis“ na bežnom účte, poplatky sú za správu poistného, II. piliera, ba i nuly v cenných papieroch. Nestačím sa čudovať, že šrotárom klepli po prstoch. To by sa za minulej vlády stať nemohlo, však?

debata chyba