Zodpovednosť médií

, 07.12.2015 15:00

Nedávno sa skončila kampaň organizácie Možnosť voľby, ktorá v snahe vytvárať spoločnosť bez násilia páchaného na ženách podporila prijatie Istanbulského dohovoru.

Okrem ochoty pomôcť zo strany známych mužov a ďalších aktérok a aktérov odhalila aj niečo o médiách. Kým verejnoprávne a niektoré súkromné médiá prispeli k šíreniu posolstva o práve žien žiť bez násilia, iné si našli dôvody spoluprácu odmietnuť alebo ignorovať. Prečo? Zaradenie do vysielania môže stáť aj pár tisíc eur, ktoré malá mimovládka veru nemá. Mediálne domy majú svoje nadácie a „svoje“ sociálne témy, iné ich nezaujímajú. Spoločenské problémy sa stali predmetom komerčného boja a prostriedkom, ako si zlepšiť vlastný imidž. Potreba informovať o dôležitých témach a spoločenská zodpovednosť médií sa pomaly porúčajú a nástojčivo médiám i nám všetkým natískajú otázku: Naozaj žijeme v krajine, kde si môže pomoc ľuďom konkurovať?

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#násilie na ženách #médiá
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk