Kto je čistý?
Akcie VW po prevalení škandálu klesli o 37 percent. VW doteraz nenašiel primerané riešenie problému pre všetky autá. Napríklad Francúzi hneď upozorňovali, že im sa nič také nemôže stať. Burzám však stačila informácia o vyšetrovaní emisií v Renaulte na to, aby sa prepadli aj akcie Renaultu. A to napriek tomu, že automobilke sa v predaji celkom slušne darí.
Väčšie či menšie podvody sa nájdu v každej automobilke. Výrobcovia tlačia dodávateľov na čo najnižšie ceny dielcov a nesú tak nepriamu zodpovednosť za to, ak auto zlyhá. V dnešnej dobe peňazí ide o biznis a škandály sa pri ich množstve na predaji nemusia prejaviť. Nemecký autoklub ADAC vo svojich testoch dokázal, že problémy s plnením emisných limitov majú aj vozidlá značiek Renault, Hyundai, Citroën, Fiat alebo Volvo.
Američania idú nemeckému VW vyslovene po krku a ak by niekto poriadne testoval autá vyrobené v USA, určite by tiež našiel nezrovnalosti. Americké autá sú známe napríklad svojou nemalou spotrebou. Riešenie majú v rukách spotrebitelia, ktorí môžu dopytom rozhodnúť o tom, čo sa bude vyrábať. Za prešľapy treba každého adekvátne potrestať. Zároveň treba naozaj precíznu legislatívu a jej dôsledné dodržiavanie.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ