Oči pre plač

Cynici vedia, že ľudia sa dokážu poľahky nadchnúť pre „dobrú vec“, stačí ich len správne motivovať. A čo už človeka stimuluje lepšie než peniaze, najmä vidina ľahkého zbohatnutia?

02.05.2013 22:00
debata

Rôzni špekulanti preto stavajú na dôverčivosť ľudí a aj keď „skratky k šťastiu“ vedú vždy do pekla, vždy sa im podarí nájsť si nové obete. Tie sú totiž v dobrej viere náchylné uveriť čomukoľvek.

Dobrým marketingom sa dá dosiahnuť veľa, vyvolať očakávanie i presvedčiť ľudí o vlastnej pravde, až sa napokon so všetkým stotožnia a začnú si klásť otázky: Prečo ukladať svoje peniaze do „zlých bánk“, keď nebankovky núkajú 40-percentné zúročenie? Prečo si neprivyrobiť umiestnením reklamy na svoje auto, keď na tom môžem zarobiť? Prečo si nekúpiť apartmán na Kanárskych ostrovoch a prenajímať ho, keď je to tak výhodne? Prečo nie? Predsa len hlupák by sa nechytil svojej šance, odohnal by svoje šťastie a celý život prežil v chudobe.

Formy sa síce líšia, ale podstata je stále rovnaká – na konci zostanú človeku len oči pre plač. Na jednu „supervýhodnú akciu“ sa zabudne, no na obzore sa časom objaví nová. Napríklad: platíte často pokuty za dopravné priestupky? Za stoeurový paušál za vás všetko vybavíme! Áno, pri konaní o priestupku sa každý môže dať zastupovať inou osobou. Každý má aj právo dať sa slobodne okradnúť, lebo princíp pyramídových hier je stále rovnaký…

© Autorské práva vyhradené

debata chyba