Zbytočný ústupok

Uplynulý, mimoriadne tragický víkend, keď na našich cestách zahynulo 13 ľudí, opäť nastolil otázku: Akí sú vlastne slovenskí vodiči? Podľa prieskumov síce takmer polovica šoférov vníma samých seba ako lepších než priemer, skutočnosť je však iná.

09.06.2014 22:00
debata

Na našich cestách sa neprestajne stretávame s aroganciou, agresivitou a presadzovaním silného ega. Výsledkom sú nehody s tragickým koncom. Dokazujú to aj štatistiky: podľa aktuálnej štúdie Svetovej zdravotníckej organizácie v roku 2010 na 100-tisíc obyvateľov u nás pripadalo 9,4 smrteľného úrazu, čo nás radí kdesi „do stredu poľa“ za Maďarsko a Filipíny. Ak sa pre niekoho symbolom chaotického šoférovania stalo Taliansko, je na veľkom omyle. To je so skóre 6,2 ďaleko pred nami…

Na druhej strane faktom zostáva, že za uplynulých dvadsať rokov sa bezpečnosť na našich cestách zlepšila najviac v celej EÚ. Oproti roku 1991, keď na našich cestách zahynulo 614 ľudí, predstavuje 223 smrteľných úrazov v r. 2013, posun vpred. Najmä v posledných piatich rokoch vyznievajú štatistiky veľmi priaznivo.

Niektoré veci však akoby boli nemenné: ani po sprísnení trestnej zodpovednosti za jazdu pod vplyvom alkoholu zásadne neklesol počet opitých, ktorí si sadli za volant. Ak ani prísne tresty nie sú dostatočným varovaním, je priam nepochopiteľné, prečo začiatkom tohto roka polícia zmäkčila pokuty, po čom následne prudko stúpol počet mŕtvych na cestách.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #nehody #polícia #cesty