Na trati Bratislava – Košice a späť

Na konci minulého roka urobil minister dopravy pre mnohých nepochopiteľný krok – podľahol vydieraniu súkromného prepravcu a zrušil IC vlaky. Hlasy upozorňujúce, že ide o zlé riešenie, v predchádzajúcej diskusii zanikli.

24.01.2016 15:00
debata (5)

Neprešiel však ani týždeň, čo si RegioJet v sektore rýchlovlakov užíva monopol, a už sú tu prvé náznaky potvrdzujúce, že išlo o chybný krok. Ak toto opatrenie malo cestujúcim priniesť kvalitnejšie služby, tak opak je pravdou. Prepravné kapacity sú nedostatočné – zrušené IC vlaky jednoducho chýbajú.

Súčasná situácia pripomína vtip Rádia Jerevan: Je pravda, že podľa nového grafikonu bude na trati Bratislava– Košice a späť premávať 5 párov vlakov RegioJet s 13 vozňami a k dispozícii budú všade stevardky poskytujúce občerstvenie? V podstate áno, len tých vlakových súprav nie je päť, ale iba tri, vozňov je iba 10 a v niektorých si cestujúci musí jedlo zabezpečiť sám…

Dôvod, prečo sa v podstate monopolný prepravca veľmi neponáhľa, aby zvýšil prepravné kapacity, sú jeho okato nízke ceny. O koľko by zvýšil počet spojov, o toľko by zväčšil aj svoju stratu. V krajine, kde sú ľudia zvyknutí nadávať na štát, sa tak poľahky zvezie na vlne ľudového hnevu, aj keď na staniciach sa ozýva hlásenie, že ten a ten vlak RegioJetu je z prevádzkových dôvodov zrušený.

Štát vypratal veľmi lacno svoje pozície, tento neuvážený krok však môže napraviť. Buď znovu zavedie iba tie IC spoje, ktoré sú najvyťaženejšie – teda v pondelok, piatok a nedeľu, alebo jednoducho niektoré rýchliky budú stáť iba na 10 zastávkach namiesto 20, čím sa skráti čas prepravy.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #RegioJet #IC vlaky