Stavať obchvat

Prepočty o bratislavskom obchvate D4 a rýchlostnej ceste R7 sú na stole. Za výstavbu a údržbu 59 kilometrov diaľnic má Slovensko zaplatiť 1,9 miliardy eur.

11.02.2016 12:00
debata (1)

Cena sa zdá výhodná a bude teraz na odborníkoch, aby celú vec posúdili. Aj keď je predvolebný čas, k veci by sa politici a odborníci mali postaviť triezvo. Fakt je, že Bratislava obchvat potrebuje a nové cesty výrazne pomôžu hlavnému mestu aj vodičom z okolia.

Zdá sa, že tento fakt si uvedomujú všetky politické strany. Časť opozície tvrdí, že by vláda mala s podpisom zmluvy počkať, aj keď na stôl nik zatiaľ nedal relevantné prepočty, prečo by sa všetko malo odďaľovať. Treba veriť, že diskusia bude vecná a nepôjde opäť o iniciatívu – lebo voľby.

Je pravda, že na odbornú diskusiu o prepočtoch obrovského projektu zostal týždeň, keďže vláda má rozhodnúť 17. februára. Fakt je, že kompletné prepočty sa nesmeli zverejniť skôr, keďže do pondelka mohli neúspešní uchádzači podať námietky. Analýzy ministerstva dopravy, na ktorých pracovali rôzni poradcovia i rezort financií, hovoria, že verejno-súkromný PPP projekt je lacnejší, ako keby sa stavalo cez štátny rozpočet. Všetko treba pozorne posúdiť.

Najhorším scenárom by však bolo, keby PPP projekt bol výhodný a súčasná vláda by podpis odložila. Pokojne sa totiž môže stať, že sa voľby 5. marca skončia patom, alebo sa nová vláda bude formovať dlho. Ďalšie meškanie obchvatu si Bratislava už nemôže dovoliť.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #výstavba #údržba #obchvat Bratislavy