RegioJet tak len za minulý rok zaťal sekeru 5,5 milióna eur, ktorú chce teraz vykompenzovať vyššími cenami. A keďže na trati už nepremávajú „štátne“ IC vlaky, nič mu nebráni, aby na nej využil, resp. zneužil svoje dominantné postavenie (klasické rýchliky, ktorým to trvá o hodinu dlhšie, len ťažko možno považovať za konkurenciu). A tak sľuby o tom, že súkromník bude lacnejší ako štátne „ícečka“, zostanú len sľubmi.
Predátorská taktika – vytlačiť konkurenciu a potom zvýšiť ceny – nie je nijako nová. Napokon Jančura si ju už vyskúšal aj v susednom Česku. Tam však narazil a musel zaplatiť pokutu. O to nepochopiteľnejšie bolo minuloročné rozhodnutie ministra dopravy zrušiť „štátne“ IC vlaky. V podstate tak túto trať daroval obávanému predátorovi priamo na striebornom podnose. Ten si tento úlovok samozrejme hodlá vychutnať.
Keď štátny monopol vystrieda monopol súkromný, len ťažko možno hovoriť o nejakej liberalizácii trhu. Nech je tento prípad pre nás poučením, že takto sa veci robiť nemajú.