Je v takejto situácii únosné, aby u nás vznikla v poradí piata automobilka? Nie, ak by mala vyrásť opäť na západnom Slovensku, ktoré už teraz zápasí s nedostatkom zamestnancov. No vzhľadom na to, že investícia smeruje (konečne!) na východ Slovenska, tak ju treba len a len privítať. Napriek masívnemu hospodárskemu rastu miera evidovanej nezamestnanosti vo viacerých okresoch Prešovského a Košického kraja dosahuje stále dvojciferné hodnoty.
Okrem toho existuje predpoklad, že niektorí zamestnanci, ktorí za prácou týždeň čo týždeň dochádzajú na západ, sa rozhodnú vrátiť natrvalo domov. A ak by predsa len nejakí pracovníci chýbali, stále je tu možnosť zamestnať cudzincov. Je však rozdiel, či budú Rumuni pracovať u nás, alebo doma.
Okrem Slovenska je totiž v hre o túto investíciu stále aj Rumunsko, ktorého výhodou sú takmer o polovicu nižšie mzdy. No vzhľadom na to, že logistické náklady začínajú byť v mnohých prípadoch vyššie ako mzdové, mohli by sme z toho vyťažiť my. V našom záujme je preto čo najskoršia dostavba diaľničnej siete. Už existujúca sieť subdodávateľov, zlepšujúca sa infraštruktúra spolu s dostatkom kvalifikovaných pracovníkov by mali byť našou komparatívnou výhodu.